Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyjät muutosten keskellä: Muutosjohtaminen suuressa myyntiorganisaatiossa

Ahvenjärvi, Eelis (2020)

 
Avaa tiedosto
Ahvenjärvi_Eelis (1.155Mt)
Lataukset: 


Ahvenjärvi, Eelis
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122329919
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää suuren myyntiorganisaation myyjien asemaa muutosten keskellä, myynninjohtajien taitoja näiden muutosten läpiviennissä sekä viestinnän toteutumista muutostilanteissa. Tutkimukseen haastateltiin seitsemän, vähintään kolme vuotta kohdeorganisaatiossa myyntiä tehnyttä myyjää. Myyntikokemuksella varmistettiin, että haastateltavilla on tarpeeksi kokemusta omasta organisaatiosta ja sen toimintatavoista. Aihe koettiin ajankohtaiseksi yhdessä kohdeorganisaation kanssa aikaisemmin toteutetun kouluprojektin yhteydessä, jossa tutkija sai perusteet laadulliselle tutkimukselle sekä kiinnostuksen myyjien aseman tutkimisesta.

Tutkimuksen teoriaosuus kattaa alleen myyjien työnkuvaa, myynnin johtamisen tasoja sekä muutostilanteiden läpivientiä. Kohdeorganisaation pyynnöstä työssä keskitytään myös muutosviestintään, jota käydään läpi teoriaosuudessa. Teoriaosuuden keskeisenä teemana on myös erilaiset muutosjohtamisen mallit, ja työssä luodaankin kohdeorganisaatiolle suuntaa antava muutosjohtamisen vaiheita käsittelevä malli. Työn empiirinen osuus kerättiin teemahaastatteluilla, joihin jokainen myyjä osallistui vapaaehtoisesti. Tutkimuksesta selvisi, että myyjät kokevat irrallisuutta kohdeorganisaatioon ja kaipaavat muutostilanteisiin myynnin johtajilta perusteluja sekä läsnäoloa. Myyjät kokevat arvostuksen puutetta molemmin puolisesti myyjien ja myynnin johdon välillä, mutta ovat valmiita antamaan täyden arvostuksen, sitä ansaitseville tahoille.

Työstä lukija saa kattavan, helposti luettavan kokonaisuuden, jossa käsitellään teorian sekä käytännön toteutumisen eroja kohdeorganisaatiossa. Työstä hyötyy parhaiten kohdeorganisaatio, mutta työ on kiinnostavaa luettavaa myös kaikille myynnistä kiinnostuneille tahoille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste