Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Mainonta osana Itä-Savon Katsastuksen markkinointiviestintää : Selvitys asiakkaiden näkemyksestä

Paakkunainen, Maria (2011)

 
Avaa tiedosto
paakkunainen_maria.pdf (823.5Kt)
Lataukset: 


Paakkunainen, Maria
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120917868
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Itä-Savon Katsastuksen markkinointiviestinnän kehittäminen sekä käytännössä sopivimpien mainosvälineiden löytäminen. Tutkimuskysymyksenä on seuraava: Minkälainen ja missä muodossa esitetty mainonta tehoaa Itä-Savon Katsastuksen asiakkaisiin?

Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyy lehti-ilmoitteluun, mediavalintaan sekä suoramarkkinointiin. Markkinointiviestinnän osa-alueista mainonta käsitellään omana lukunaan, joka painottuu määritelmän ja tavoitteiden jälkeen lehti-ilmoitteluun. Mediavalinnasta tarkastellaan sen periaatteita, valintakriteereitä sekä monikanavaisuutta. Suoramarkkinoinnin teoriasta läpi käydään määritelmä ja tavoitteet, jonka jälkeen perehdytään suora-, mobiili- ja sähköpostimainontaan.

Käytännön tutkimus suoritettiin Itä-Savon Katsastuksen asiakkaille puolistrukturoituna haastatteluna. Haastattelu oli jaettu aihealueisiin, jotka käsittelivät lehti-ilmoittelua, suoramarkkinointia ja mainosvälinevalintaa.
Haastattelussa testattiin Itä-Savon Katsastuksen lehti-ilmoitus sekä suoramarkkinointikirje. Lisäksi kysyttiin myös mainosvälineisiin liittyvinä kysymyksinä, kuinka asiakkaat toivoisivat yrityksen ottavan heihin yhteyttä katsastusasioissa.

Itä-Savon Katsastuksen asiakkaat ovat tyytyväisiä yrityksen mainontaan ja suoramarkkinointiin. Mainosvälinevalinnat
ovat onnistuneet, sillä suoramarkkinointikirje nousi vastaajien mielestä miellyttävimmäksi mainosvälineeksi. Haastattelussa testattu lehti-ilmoitus sekä suoramarkkinointikirje saivat pääosin hyvää
palautetta. Uusien mainosvälineiden käyttöä suoramarkkinoinnin työkaluna kannattaa tulevaisuudessa
kuitenkin pohtia. Jatkossa toimeksiantajan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että noudattaa mainonnassaan
yhtenevää, selkeää linjaa. Näin tekemällä parannetaan sekä yrityskuvaa että mainonnan ja asiakaspalvelun
tasoa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste