dc.contributor.author | Paakkunainen, Maria | |
dc.date.accessioned | 2011-12-12T06:48:53Z | |
dc.date.available | 2011-12-12T06:48:53Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-2011120917868 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/36956 | |
dc.description.abstract | Opinnäytetyön aiheena on Itä-Savon Katsastuksen markkinointiviestinnän kehittäminen sekä käytännössä sopivimpien mainosvälineiden löytäminen. Tutkimuskysymyksenä on seuraava: Minkälainen ja missä muodossa esitetty mainonta tehoaa Itä-Savon Katsastuksen asiakkaisiin?
Opinnäytetyön teoriaosuus keskittyy lehti-ilmoitteluun, mediavalintaan sekä suoramarkkinointiin. Markkinointiviestinnän osa-alueista mainonta käsitellään omana lukunaan, joka painottuu määritelmän ja tavoitteiden jälkeen lehti-ilmoitteluun. Mediavalinnasta tarkastellaan sen periaatteita, valintakriteereitä sekä monikanavaisuutta. Suoramarkkinoinnin teoriasta läpi käydään määritelmä ja tavoitteet, jonka jälkeen perehdytään suora-, mobiili- ja sähköpostimainontaan.
Käytännön tutkimus suoritettiin Itä-Savon Katsastuksen asiakkaille puolistrukturoituna haastatteluna. Haastattelu oli jaettu aihealueisiin, jotka käsittelivät lehti-ilmoittelua, suoramarkkinointia ja mainosvälinevalintaa.
Haastattelussa testattiin Itä-Savon Katsastuksen lehti-ilmoitus sekä suoramarkkinointikirje. Lisäksi kysyttiin myös mainosvälineisiin liittyvinä kysymyksinä, kuinka asiakkaat toivoisivat yrityksen ottavan heihin yhteyttä katsastusasioissa.
Itä-Savon Katsastuksen asiakkaat ovat tyytyväisiä yrityksen mainontaan ja suoramarkkinointiin. Mainosvälinevalinnat
ovat onnistuneet, sillä suoramarkkinointikirje nousi vastaajien mielestä miellyttävimmäksi mainosvälineeksi. Haastattelussa testattu lehti-ilmoitus sekä suoramarkkinointikirje saivat pääosin hyvää
palautetta. Uusien mainosvälineiden käyttöä suoramarkkinoinnin työkaluna kannattaa tulevaisuudessa
kuitenkin pohtia. Jatkossa toimeksiantajan kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että noudattaa mainonnassaan
yhtenevää, selkeää linjaa. Näin tekemällä parannetaan sekä yrityskuvaa että mainonnan ja asiakaspalvelun
tasoa. | fi |
dc.description.abstract | The purpose of this Bachelor's thesis was to develop marketing communications and find the most practical
media for the car inspection company Itä-Savon Katsastus. The research question was the following: What type and form of advertising best affects the customers of Itä-Savon Katsastus?
There are two parts in this Bachelor’s thesis. The first part is the theoretical part and focuses mainly on studying press media, direct marketing and media choice. They are separated as their own chapters from the theory of marketing communications.
The second part of the thesis is empirical where I interviewed the customers of Itä-Savon Katsastus. The interview consisted of questions on press media, direct marketing and media choice to correspond the theory part of the thesis. I also tested one previously issued advertisement and the direct mail sent to customers. The survey also included questions on which advertising media channels the customers prefer in car inspection related topics.
Itä-Savon Katsastus customers seem to be pleased with the marketing communications implemented. They are also satisfied with advertising and direct marketing. The customers prefer direct mail and thus the media channels are well chosen. However, email and mobile marketing could be used in direct marketing area in the future. Finally, this research gave valuable information on succeeding in marketing communications and also on new aspects for the future decisions. In the future the company should use consistent and clear advertising. Consequently they can improve the image of the company, advertising and customer service also. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Mikkelin ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Mainonta osana Itä-Savon Katsastuksen markkinointiviestintää : Selvitys asiakkaiden näkemyksestä | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/2080 | |
dc.organization | Mikkelin ammattikorkeakoulu | |
dc.contributor.organization | Mikkelin ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | markkinointiviestintä | |
dc.subject.keyword | lehti-ilmoitus | |
dc.subject.keyword | suoramarkkinointi | |
dc.subject.keyword | mediavalinta | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |