Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Keppi ja porkkana" -menetelmän käyttö päiväkodeissa

Kuoppala, Johanna (2011)

 
Avaa tiedosto
kuoppala_johanna.pdf (739.3Kt)
Lataukset: 


Kuoppala, Johanna
Vaasan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016570
Tiivistelmä
Tutkimuksessa pyrittiin selvittämään, millaisia palkitsemis- ja rajoitusmenetelmiä päiväkodeissa käytetään, ovatko ne olleet toimivia ja onko joistakin luovuttu.

Tutkimuksessa on käytetty kyselylomaketta, joka sisältää monivalintakysymyksiä ja avoimia kysymyksiä. Kyselyn avulla selvitettiin, mitkä menetelmät ovat toimivimpia valituissa päiväkodeissa.

Käytetyimpiä rajoittamismenetelmiä olivat jäähytuoli, keskustelu lapsen kanssa, tilanteesta poistaminen ja huomion kiinnittäminen muualle. Näiden menetelmien käytössä ei ollut juurikaan eroavaisuuksia suomenkielisten ja ruotsinkielisten välillä. Palkitsemismenetelmissä eniten käytössä oli kummassakin kieliryhmässä kehuminen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste