Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatutkimus T:mi Minna Suuronen Designille

Vartiainen, Johanna (2011)

 
Avaa tiedosto
Vartiainen_Johanna.pdf (1.151Mt)
Lataukset: 


Vartiainen, Johanna
Savonia-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121418347
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena oli markkinatutkimus Minna Suuronen Designille. Tutkimuksen tarkoituk-sena oli tutkia onko yrityksen uudelle vaatemallistolle kysyntää sekä selvittää millaisilla keinoilla yritys voi vaikuttaa kysynnän määrään. Tutkimuksella haluttiin selvittää ovatko asiakkaat kiinnostuneita tuotteista, tavoittaako suunniteltu jakelukanava asiakkaat, onko tuotteiden hinta sopiva ja millaisilla keinoilla yritys pystyisi kasvattamaan tuotteidensa tunnettuutta. Tutkimuksen tarkoituksena oli tarjota yritykselle tietoa, jotta he pystyvät tuotteistamaan vaatemallistoaan entistä pidemmälle.

Tutkimusmenetelmäksi valitsin laadullisen teemahaastattelun. Koska tuotteiden asiakaskunta on suppea, on heidän tavoittamisensa hankalaa. Yrittäjä koki, että hänen jälleenmyyjänsä tuntevat asiakaskuntansa niin hyvin, että heitä haastattelemalla saatiin kerättyä hänen toimintansa kannalta olennaista tietoa. Puolistrukturoitu haastattelulomake toimi runkona haastatteluille, mutta samalla mahdollisti haastateltavien vapaan kerronnan.

Opinnäytetyöni teoriaosuudessa käyn läpi yrityksen tämän hetkisen markkinatilanteen sekä perehdyn sen käyttämiin markkinoinnin kilpailukeinoihin. Myös tuotteistamisen teoria ja lähtökohdat on esitelty työssäni.

Tutkimukseni tuloksista käy ilmi, että jälleenmyyjät kokevat Minna Suuronen Designin tuotteiden olevan uniikkeja ja sopivan persoonallisia. Heidän mielestään niille on kysyntää nykyisten asiakkaidensa keskuudessa ja he kokevat, että tuotteita on ollut helppo myydä. Tutkimuksen perusteella Suurosen käyttämä jälleenmyyjäkanava soveltuu hyvin vaatemalliston jakeluun ja haluttu asiakaskunta tavoitetaan sen kautta. Myös tuotteiden hinta koettiin sopivaksi, vaikka moni jälleenmyyjistä kertoikin asiakkaidensa pitävän tuotteita hieman arvokkaina. Kuluttajat ovat silti valmiita maksamaan laadukkaasta ja kotimaisena käsityönä tehdystä tuotteesta.

Tutkimuksen tulosten perusteella yrityksen tulisi panostaa tuotteiden mainontaan ja oheismateriaaleihin. Jälleenmyyjät suosittelevat tuotteistamaan vaatetuotteita siten, että asiakas saa lisäarvoa ostokselleen. Esimerkiksi tarinan lisääminen tuoteselosteen yhteyteen auttaisi luomaan tuotteille vahvempaa brändiä ja näin ollen lisäämään niiden haluttavuutta. Myös yrityksen Internet-sivuja tulisi laajentaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste