Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinointiviestinnän mahdollisuudet : Case Kelloliike EA Lahti Oy

Harmaala, Tiina (2011)

 
Avaa tiedosto
Harmaala_Tiina.pdf..pdf (676.2Kt)
Lataukset: 


Harmaala, Tiina
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011121918896
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ

Harmaala, Tiina. 2011. Digitaalisen markkinointiviestinnän mahdollisuudet – Case Kelloliike EA Lahti Oy. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 62.

Opinnäytetyön tavoitteena on Kelloliike EA Lahti Oy:n digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelu. Tutkimuksessa tarkastelen digitaalista markkinointiviestintää integroidun markkinointiviestinnän näkökulmasta. Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää toimeksiantajalle sen markkinointiviestinnällisiä tavoitteita parhaiten tukevat digitaalisen markkinointiviestinnän muodot ja antaa käytännön ohjeita digitaalisten kanavien käyttöön. Suunnitelmassa huomioin pienen yrityksen rajalliset markkinoinnin voimavarat. Tarkoituksena on toteuttamiskelpoisen ja realistisen työn tekeminen.

Tutkimus koostuu teoreettisesta ja empiirisestä osasta. Teoriaosuudessa käsittelen markkinointiviestinnän, digitaalisen markkinointiviestinnän ja integroidun markkinointiviestinnän aihealueita kirjallisuutta sekä ajankohtaisia Internet-lähteitä hyödyntäen. Empiirisessä osassa esitän markkinointiviestinnän suunnittelun pohjana käytettävät lähtökohta-analyysit ja toimeksiantajayritykselle valitsemani digitaalisen markkinointiviestinnän kanavat. Suunnittelussa huomioin integroidun markkinointiviestinnän keinot digitaalisen markkinointiviestinnän tehostamisessa.

Tutkimukseni on kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Tutkimusmenetelmänä käytän tapaustutkimusta. Tapaustutkimus toteutuu työssäni tutkimushaastattelujen ja oman havainnointini avulla. Haastattelin toimeksiantajayrityksen toimitusjohtajaa Liisa Kangasta ja käytin omaa havainnointiani apuna lähtökohta-analyysien teossa sekä digitaalisen markkinointiviestinnän suunnittelussa.

Digitaalinen markkinointiviestintä osoittautui tutkimuksessa tehokkaaksi keinoksi toimeksiantajan markkinointiviestinnällisten tavoitteiden tukemiseen. Pienelle yritykselle digitaalisuus tarjoaa kustannustehokkaan kilpailukeinon. Tutkimuksessa nousi esille, että onnistuneen digitaalisen markkinointiviestinnän toteuttamiseen tarvitaan kärsivällisyyttä, luovuutta ja aikaa sekä vuorovaikutteisen markkinointiajattelun omaksumista.

Asiasanat: markkinointi, markkinointiviestintä, digitaalinen markkinointi, integrointi
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste