Näytä suppeat kuvailutiedot

SantaPark Oy:n asiakastyytyväisyyskysely

Välitalo, Marjut; Taipale, Hanna (2011)

dc.contributor.authorVälitalo, Marjut
dc.contributor.authorTaipale, Hanna
dc.date.accessioned2011-12-21T06:59:47Z
dc.date.available2011-12-21T06:59:47Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2011121318301
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/37981
dc.description.abstractOpinnäytetyömme tarkoitus oli selvittää SantaPark Oy:n asiakkaiden taustatietoja ja heidän kokemuksiaan SantaParkista. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi SantaPark Oy, joka on Rovaniemellä Napapiirin tuntumassa sijaitseva vuonna 1998 avattu elämyspuisto. Selvitys tehtiin rajahaastattelun avulla, kvantitatiivisena tutkimuksena. Tutkimus suoritettiin kyselylomakkeella, johon oli lisätty avoimia kysymyksiä täydentämään vastauksia. Tutkimusaineisto kerättiin heinäkuun 2011 – elokuun 2011 välisenä aikana. Haastatteluihin vastasi yhteensä 228 SantaParkin asiakasta. Tutkimuksen teoreettisessa viitekehyksessä olemme käsitelleet matkailua käsitteenä, matkustusmotiiveja, veto- ja työntövoimatekijöitä, palvelumuotoilua sekä asiakassegmentointia. Asiakaspalautteen mukaan SantaPark koettiin hyvin tunnelmallisena kohteena, jossa asiakaspalvelu on tasokasta ja lämminhenkistä. Negatiivista palautetta SantaPark sai korkeasta hintatasosta sekä ravintolapalveluista.fi
dc.description.abstractOur study was designed to determine SantaPark Ltd's customers' background information and their experiences about SantaPark. The thesis was commissioned by SantaPark Ltd, an adventure park, founded in 1998 and located near the Arctic Circle in Rovaniemi. The study was conducted using a border interview survey. The study was carried out as a questionnaire survey, with open questions added to supplement the answers. The data were collected in July 2011 - August 2011. The questionnaire was answered by 228 SantaPark customers. In the theoretical part of this thesis we the concept of tourism, travel motivations, attraction and push factors, service design and customer segmentation are discussed. According to customer feedback, SantaPark was experienced as a very atmospheric place with a high-quality customer service and warm hospitality. Negative feedback was given on the high price level as well as restaurant services.en
dc.language.isofin
dc.publisherRovaniemen ammattikorkeakoulu
dc.publisherLapin ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleSantaPark Oy:n asiakastyytyväisyyskyselyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/2019
dc.organizationRovaniemen ammattikorkeakoulu
dc.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaRovaniemi
dc.subject.ysamatkailukohteet
dc.subject.ysamatkailu
dc.subject.ysakesä
dc.contributor.organizationRovaniemen ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordkesämatkailu
dc.subject.keywordRovaniemi
dc.subject.keywordSantaPark
dc.subject.degreeprogramfi=Majoitus- ja ravitsemisala|sv=Inkvarterings- och kosthållsbranschen|en=Hotel and Restaurant|
dc.subject.disciplineHotelli- ja ravintola-alan koulutusohjelma
dc.subject.disciplineHotelli- ja ravintola-ala


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot