Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sähköisen markkinointiviestinnän kehittäminen B2B-yrityksen näkökulmasta : Case: Yritys X

Pehkonen, Tuire (2011)

 
Avaa tiedosto
Pehkonen_Tuire.pdf (756.7Kt)
Lataukset: 


Pehkonen, Tuire
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011123019241
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantaja on asiantuntijapalveluyritys, Yritys X, joka tarjoaa informaatioteknologiapalveluita B2B-markkinoille. Opinnäytetyön aihe on B2B-yrityksen sähköinen markkinointiviestintä, jota käsitellään myös asiantuntijapalveluyrityksen näkökulmasta. Yritykseen liittyvät nimet on muutettu anonymiteetin suojelemiseksi.

Työn tavoitteena on kehittää Yritys X:n sähköistä markkinointiviestintää, erityisesti sosiaalisen median osa-aluetta, mutta myös sähköpostimarkkinointia. Työn tarkoituksena on tarjota analyysin pohjalta kehitysehdotuksia paremman markkinointistrategian laatimiseksi ja sähköisen markkinointiviestinnän tehostamiseksi. Sosiaalista mediaa käsiteltiin yritysten, tarkemmin sanottuna B2B-yritysten, näkökulmasta.

Opinnäytetyön menetelmäksi valittiin pienimuotoinen kehittämistutkimus, johon koottiin teoriatietoa pääasiallisesti sähköiseen markkinointiviestintään ja sosiaaliseen mediaan keskittyvistä teoksista ja sähköisistä lähteistä. Työhön haastateltiin toimeksiantajayrityksen edustajia että kahta sosiaalisen median asiantuntijaa.

Toimeksiantajayrityksen sähköisen markkinoinnin nykytilaa tarkastellessa huomattiin, että sosiaalista mediaa hyödynnetään toimeksiantajayrityksessä tällä hetkellä vain vähän, kun taas sähköpostimarkkinointiin on keskitytty huomattavasti enemmän. Lisäksi esiin tuotiin sähköisen markkinointiviestinnän puutteita, joiden pohjalta toimeksiantajalle annettiin kehitysehdotuksia. Opinnäytetyön kautta löydettiin myös uusinta tietoa sosiaalisen median hyödyntämisestä yrityskäytössä.

Opinnäytetyön tärkein päätelmä oli se, että toimeksiantaja yrityksen on luotava kokonaisvaltainen sähköisen markkinointiviestinnän strategia, jonka eri osa-alueet saadaan toimimaan yhtenä tehokkaana kokonaisuutena – ei toisistaan erillisinä markkinoinnin toimintoina. Sosiaalinen media on tehokas B2B-markkinoinnin väline, kun mukaan lähdetään avoimuuden ilmapiirissä ja arvokkaan sisällön tuottajana. Yritykselle sopivina kanavina pidettiin erityisesti verkkoyhteisöpalveluja, blogia ja mikroblogia. Sähköpostimarkkinoinnissa tulisi jatkossa kehittää tapoja kerätä sähköpostiosoitteita siten, että vastaanottajat saadaan itse luovuttamaan osoitteensa yrityksen markkinointikäyttöön.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste