Developing a Guide for Internship in Spain. Case: Spain Internship SC
Back, Mia (2012)
Back, Mia
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202061952
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202061952
Tiivistelmä
This thesis was made in collaboration with Spain Internship SC and the aim was to develop a guide for new interns arriving to Spain. The guide was developed on the basis of the theoretical and empirical framework and provides the interns with necessary information regarding their stay in Spain. In the theoretical part cultural differences were examined. The culture shock phenomenon was presented as well as the theories of Hofstede’s cultural dimensions, and Trompenaars’ and Hampden-Turner’s cultural differentiations. Based on these two theories Spanish culture was analyzed in comparison to other cultures. In the empirical part the qualitative research method was used in form of semi-structured interviews. Five current or previous interns were interviewed about their experiences in Spain considering work, free-time and cultural differences. The interview results and directives from Spain Internship SC determined the content of the guide. Most respondents recognized Spanish culture as being different from their own and the results corresponded well to the theories presented in the theory part, with some deviations. Based on the interviews it can be concluded that there is a need for this kind of guide as it would prepare the interns for the internship and their living in Spain. Detta lärdomsprov är gjort med Spain Internship SC som uppdragsgivare och syftet var att utveckla en guide för praktikanter som anländer till Spanien. Guiden utvecklades utgående från den teoretiska och empiriska delen och förser praktikanterna med relevant information om hur det är att bo och göra praktik i Spanien. I den teoretiska delen undersöktes kulturella skillnader. Fenomenet kulturchock presenterades samt teorierna om de kulturella dimensionerna av Hofstede, och Trompenaars och Hampden-Turner. Utgående från dess två teorier analyserades den spanska kulturen i jämförelse med andra kulturer. I den empiriska delen användes den kvalitativa forskningsmetoden i form av semistrukturerade interjuver. Fem nuvarande och tidigare praktikanter intervjuades om deras erfarenheter från Spanien angående jobb, fritid och kulturella skillnader. Resultaten av intervjuerna och direktiv från Spain Internship SC bestämde guidens innehåll. De flesta respondenter ansåg att den spanska kulturen skiljer från deras egen. Resultatet från undersökningen motsvarade till en stor del teorierna som presenterades i teoridelen även om det fanns avvikelser. Baserat på intervjuerna kan slutsatsen dras att denna typ av guide är relevant för att förebereda praktikanterna för praktikperioden i Spanien.