Markkinointisuunnitelma Raahen Löytöeläinkodille
Keränen, Marjut (2012)
Keränen, Marjut
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202252512
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201202252512
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Liiketalouden koulutusohjelma, markkinointi
Tekijä: Marjut Keränen
Opinnäytetyön nimi: Markkinointisuunnitelma Raahen Löytöeläinkodille
Työn ohjaaja: Jari Fridman
Työn valmistumislukukausi ja -vuosi: Kevät 2012 Sivumäärä: 32+2
Opinnäytetyön tavoite oli laatia markkinointisuunnitelma eläinsuojapaikka Raahen Löytöeläinkodille. Markkinointisuunnitelman konkreettinen tavoite oli saada 5 (viisi) uutta vapaaehtoistyöntekijää Raahen Löytöeläinkodin toimintaan mukaan sekä opastaa jo toiminnassa mukana olevien sekä uusien vapaaehtoistyöntekijöiden parempia sitouttamiskeinoja.
Opinnäytetyössä on kolme eri osaa: teoria, raportointi ja toteutus. Teoriaosuudessa tarkastellaan nonprofit-organisaatioiden tyypillisiä piirteitä, markkinoinnin suunnittelua, viestinnän keinoja sekä imagoa. Raportointiosuudessa esiteltiin markkinointisuunnitelman Case-kohteena oleva Raahen Löytöeläinkoti ja sitä ylläpitävä yhdistys SEY Raahe visioineen ja arvoineen. Raportointiosuudessa kerrotaan myös yhteistyöstä yhdistyksen kanssa. Opinnäytetyön loppupään toteutusosuudessa selvitetään Raahen Löytöeläinkodin markkinoinnin nykytilaa ja luodaan markkinointisuunnitelma.
SEY Raahe ry: n hallituksen jäsenten mukaan ei vastaavaa markkinointisuunnitelmaa ole kukaan heille ikinä tehnyt. He kokivat opinnäytetyöni rekrytointisuunnitelman jopa niinkin tärkeäksi, että suunnittelivat markkinointisuunnitelman esittelyä Suomen eläinsuojeluyhdistysten liitto ry:lle, että suunnitelma voidaan toteuttaa myös muiden paikkakuntien eläinsuojeluyhdistyksissä
Asiasanat: Markkinointi, nonprofit- organisaatio, markkinointisuunnitelma, SEY Raahe ry
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Liiketalouden koulutusohjelma, markkinointi
Tekijä: Marjut Keränen
Opinnäytetyön nimi: Markkinointisuunnitelma Raahen Löytöeläinkodille
Työn ohjaaja: Jari Fridman
Työn valmistumislukukausi ja -vuosi: Kevät 2012 Sivumäärä: 32+2
Opinnäytetyön tavoite oli laatia markkinointisuunnitelma eläinsuojapaikka Raahen Löytöeläinkodille. Markkinointisuunnitelman konkreettinen tavoite oli saada 5 (viisi) uutta vapaaehtoistyöntekijää Raahen Löytöeläinkodin toimintaan mukaan sekä opastaa jo toiminnassa mukana olevien sekä uusien vapaaehtoistyöntekijöiden parempia sitouttamiskeinoja.
Opinnäytetyössä on kolme eri osaa: teoria, raportointi ja toteutus. Teoriaosuudessa tarkastellaan nonprofit-organisaatioiden tyypillisiä piirteitä, markkinoinnin suunnittelua, viestinnän keinoja sekä imagoa. Raportointiosuudessa esiteltiin markkinointisuunnitelman Case-kohteena oleva Raahen Löytöeläinkoti ja sitä ylläpitävä yhdistys SEY Raahe visioineen ja arvoineen. Raportointiosuudessa kerrotaan myös yhteistyöstä yhdistyksen kanssa. Opinnäytetyön loppupään toteutusosuudessa selvitetään Raahen Löytöeläinkodin markkinoinnin nykytilaa ja luodaan markkinointisuunnitelma.
SEY Raahe ry: n hallituksen jäsenten mukaan ei vastaavaa markkinointisuunnitelmaa ole kukaan heille ikinä tehnyt. He kokivat opinnäytetyöni rekrytointisuunnitelman jopa niinkin tärkeäksi, että suunnittelivat markkinointisuunnitelman esittelyä Suomen eläinsuojeluyhdistysten liitto ry:lle, että suunnitelma voidaan toteuttaa myös muiden paikkakuntien eläinsuojeluyhdistyksissä
Asiasanat: Markkinointi, nonprofit- organisaatio, markkinointisuunnitelma, SEY Raahe ry