Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Videra Oy:n palveluiden vienti uuteen kohdemaahan : Case United States of America

Silvola, Jenni (2012)

 
Avaa tiedosto
Silvola_Jenni.pdf (510.0Kt)
Lataukset: 


Silvola, Jenni
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203093162
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia ”ohjekirja–tyyppinen” listaus asioista, jotka toimeksiantajan tulisi ottaa huomioon uuden kohdemaan valinnassa ja sinne mentäessä. Työn toimeksiantajana toimi oululainen visuaaliseen kommunikaatioon erikoistunut yritys nimeltä Videra Oy. Teoriaosuudessa listattuja asioita hyväksikäyttäen tarkoituksena oli myös tehdä markkinakuvaus yritykselle Yhdysvaltojen markkinoista. Tämä opinnäytetyö tulee olemaan apuvälineenä Videra Oy:n tulevaisuuden kansainvälistymispäätöksiä tehtäessä.

Tutkimus toteutettiin kirjoituspöytätutkimuksena. Työn ensimmäinen osa käsittää teoreettisen viitekehyksen yritysten kansainvälistymisestä ja siihen tarvittavasta markkinatiedosta ja se on laadittu kirjallisuus- ja internetlähteitä käyttäen. Seuraavassa osassa on tarkempaa tietoa toimeksiantoyrityksestä ja etäneuvottelualasta, joka oli työn kirjoittajalle entuudestaan täysin tuntematon ala. Lopuksi näiden tietojen pohjalta on tehty tarkempi markkinatutkimus Yhdysvaltojen markkinoista kirja- ja internetlähteitä apuna käyttäen.

Markkinatutkimusta videoneuvottelualasta ja Yhdysvalloista tehtäessä saatiin selville, että ala on voimakkaassa kasvussa ja sen suurimmat markkinat sijaitsevat juuri Yhdysvalloissa. Kuitenkin alalla esiintyy myös voimakasta kilpailua, mikä vaikeuttaa yrityksen pääsyä markkinoille. Yritykselle ehdotettiin jatkotoimenpiteenä vielä syvemmän markkinatutkimuksen tekoa mahdollisesti haastattelujen ja kyselyjen avulla ja vierailemalla kohdemaassa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste