Ilosaarirockin ilmeuudistus
Killström, Tuomo (2012)
Killström, Tuomo
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203123240
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203123240
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on Ilosaarirockin ilmeuudistus. Toteutetulla ilmeellä osallistuttiin Ilosaarirockin jokavuotiseen ilmekilpailuun. Ilmeestä johdettiin esimerkit ilmeen soveltamisesta WWW-sivuille, aluekarttaan sekä rannekkeeseen.
Työssä käydään läpi Ilosaarirockin taivalta niin brändin, logon, imagon ja visuaalisuuden osalta ja näistä pyritään kehittämään uusi, erilainen, mutta kuitenkin Ilosaarirockille sopiva ilme. Opinnäytetyössä puntaroidaan myös visuaalisen viestinnän määreitä ja hyvän visuaalisen viestinnän keinoja, joita soveltaen pyritään löytää sopiva lähestymistapa ja kaava työn toteuttamiseen.
Työni toiminnallinen osuus koostuu luovasta sekä tuotantoprosessista, jossa käyn läpi eri luonnosvaihtoehdot sekä niiden vahvuudet ja heikkoudet viitaten alan kirjallisuuteen sekä omaan media- ja mainosalan kokemukseen ja digitaalisen viestinnän koulutukseen.
Työn ainoa tarkoitus ei ole itse visuaalinen ilme, vaan työssä on kyse vahvasti prosessista, jota kautta lopputulokseen päädytään ja on näin ollen vahva ja tärkeä osa koko kokonaisuutta. Työllä halutaan myös muistuttaa ja motivoida visuaalisen suunnittelun pohjatyön tärkeydestä ja asiakkaan sekä kohderyhmän roolista.
Työssä käydään läpi Ilosaarirockin taivalta niin brändin, logon, imagon ja visuaalisuuden osalta ja näistä pyritään kehittämään uusi, erilainen, mutta kuitenkin Ilosaarirockille sopiva ilme. Opinnäytetyössä puntaroidaan myös visuaalisen viestinnän määreitä ja hyvän visuaalisen viestinnän keinoja, joita soveltaen pyritään löytää sopiva lähestymistapa ja kaava työn toteuttamiseen.
Työni toiminnallinen osuus koostuu luovasta sekä tuotantoprosessista, jossa käyn läpi eri luonnosvaihtoehdot sekä niiden vahvuudet ja heikkoudet viitaten alan kirjallisuuteen sekä omaan media- ja mainosalan kokemukseen ja digitaalisen viestinnän koulutukseen.
Työn ainoa tarkoitus ei ole itse visuaalinen ilme, vaan työssä on kyse vahvasti prosessista, jota kautta lopputulokseen päädytään ja on näin ollen vahva ja tärkeä osa koko kokonaisuutta. Työllä halutaan myös muistuttaa ja motivoida visuaalisen suunnittelun pohjatyön tärkeydestä ja asiakkaan sekä kohderyhmän roolista.