Hedtecin verkkopalvelusaneeraus
Karlenius, Hannele (2009)
Karlenius, Hannele
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906173998
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906173998
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni toimeksiannossa perehdyin kaikkiin työnantajani julkaisemiin verkkopalveluihin, kartoittaen epäkohtia ja kehittäen julkaisujen palvelevuutta edelleen. Tutustuin työssäni uuden tuotehallinnan tarjoamaan sisältöön ja valitsemiimme palveluihin siten, että se jo perustamisvaiheessa räätälöityy parhaiten Hedtecin tarpeiden mukaan jo ennen kuin sitä julkaistaan. Selvitän, kuinka paljon sen myötä työmäärä vähenee verrattuna aikaisempaan järjestelmään ja kuinka tuotetiedot tulevat helpommin asiakkaan löydettäviksi. Verkkokaupan osalta otin selvää sisällön laajuudesta, kävijämääristä ja kauppaan johtaneiden käyntien määristä ja tulin siihen tulokseen, että kaupan tuotekapasiteettia tulisi kovasti kasvattaa ja sen näkyvyyttä laajentaa. Verkkopalveluiden toimintojen toimivuutta tarkastelin asiakkaillemme lähetetyn käytettävyyskyselyn avulla. Kyselyyn vastanneet kertoivat Hedtecin kotisivun ulkoasun muutostoiveista, tuotteiden löydettävyydestä ja muista toiveista. Purin testin tulokset ja tein niiden perusteella johtopäätöksiä ja esitin eteenpäin mainitut muutosehdotukset. Kohdistan opinnäytetyöni tulokset yhtiön henkilökunnalle, joka voi hyödyntää sitä verkkopalveluiden sisällön suunnittelussa ja asiakaspalvelun kehittämisessä.