Haku
Viitteet 1-7 / 7
Maximizing outcome on Spotify as an independent artist - Case study: DIRT
(2020)
The music industry is very different today compared to what it was twenty years ago. The digitalization of the industry has provided various opportunities for independent artists to build their careers independently. New ...
Försäljningsprocesser på en institutionsteater, En fallstudie om försäljningsåtgärder, -metoder och -verktyg på Svenska Teatern i Helsingfors
(2020)
I denna kvalitativa fallstudie har jag redogjort för vilka försäljningsmetoder och -verktyg som används på Svenska Teatern i Helsingfors samt vilka åtgärder som används för effektiv försäljning av scenkonst. Metoderna som ...
Huvudkursen - En marknadsundersökning för Martin Wegelius-institutet
(2020)
Detta arbete är ett beställningsarbete av Martin Wegelius-institutet och är en marknadsundersökning för huvudkursen i musik organiserad i samarbete mellan Martin Wegelius-institutet och Västra Nylands Folkhögskola. Målet ...
Att få sitt företag att lyckas, hur gör jag som kulturproducent?
(2023)
Jag ska utföra en analys över företagande, så att jag själv hittar rätt väg in i företagslivet. Min undersökning består av intervjuer där jag har ställt företagande frågor om hur de lyckats med att få ett företag lönsamt. ...
Hur identifieras och används kundprofiler vid en institutionsteater?: en kvalitativ undersökning vid Svenska Teatern
(2024)
Detta lärdomsprov behandlar hur identifiering och uppdatering av Svenska Teaterns kundprofiler ser ut samt hur dessa profiler används som stöd för marknadsföringen vid teatern. Detta är en kvalitativ studie där metodvalet ...
Att lansera sig själv som finlandssvensk artist : hur valet av språk påverkar den egna identiteten och aritsteriet
(2024)
Mitt lärdomsprov handlar om hur det är att vara en finlandssvensk artist i Finland och hur man navigerar valet av språk. Valet av språk spelar en stor roll när det kommer till marknadsföring och branding av sig själv. ...
Nyskapande marknadsföring på sociala medier : Hur minoritetsscenkonstnärer använder sociala medier som marknadsföringsmetod
(2024)
Lärdomsprovet utgår ifrån forskningsfrågan: Hur lämpar sig olika sociala medier för marknadsförings- och kommunikationssyften för scenkonstnärer som representerar HLBTQIA+ samfundet? Ämnet undersöks med hjälp av kvalitativ ...