Haku
Viitteet 1-8 / 8
Gemenskapsledning : Värdet av en gemenskapsledare på Instagram
(2021)
Sociala medier håller idag i sig de viktigaste kanalerna för både privatpersoner och företag att uttrycka sig och kommunicera sinsemellan på ett helt nytt sätt. Genom att underhålla en profil för ett varumärke på sociala ...
Promoting Destination Brands on Instagram: Lessons from Visit Finland.
(2019)
This study aims to illustrate how Destination Marketing Organizations can use Instagram for destination branding purposes. It focuses on Visit Finland’s Instagram activity in order to explore the different approaches in ...
Inklusivitet på Instagram: En analys av skuggbannlysning och intersektionalism
(2021)
Detta examensarbete består av en kvalitativ och kvantitativ undersökning av ickenormativ innehållsproduktion och skuggbannlysning på Instagram, i samband med kroppspositivistisk och sexpositivistisk aktivism på plattformen. ...
Instagram-plan för transmediala dramaserier : Sex steg till en lyckad transmedial dramaserie
(2020)
Transmedialt berättande har varit en del av medieproduktioner i flera år innan sociala medier fanns. Sociala medier är en stor del av ungdomars vardag i dag och därför är det ett bra val att använda sociala medier som en ...
Consumer Brand Awareness – Fitness Industry, Instagram and Influencing Female Millennials
(2020)
The subject of the thesis is consumer brand awareness on Instagram – fitness industry and millennials. Brand awareness of consumers is vital for increasing company revenue as well as selling services or products. Social ...
Bildberättande på Instagram: en vägledning för en lyckad bild till Instagram-bildflödet
(2022)
Detta arbete behandlar hur man åstadkommer en lyckad bild till Instagram. Arbetet baserar sig på en produktion med hjälp av mitt eget Instagram konto Fiveknit. Arbetet är avgränsat inom stickningssamhället på Instagram och ...
Framtidens influerarmarknadsföring: en litteraturstudie
(2023)
Allt fler företag använder sig av influerare för att marknadsföra deras produkter och tjänster. Tidigare var influerarmarknadsföring knappt reglerat men med den ökade populariteten och tidigare brister har det under de ...
Värdet av nanoinfluerare för marknadsföringen av varumärken på sociala medier
(2022)
Den relativt nya marknadsföringsstrategin influerarmarknadsföring är trots sin popularitet, ett aningen oklart fenomen för många – också för de som aktivt använder sig av metoden. Vilken typ av influerare passar in på olika ...