Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Videomainonta osana yrityksen markkinointiviestintää

Häyrinen, Ville (2021)

Avaa tiedosto
Ville_Häyrinen.pdf (1.563Mt)
Lataukset: 


Häyrinen, Ville
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102122292
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia videomainontaa osana yrityksen digitaalista markkinointiviestintää sisältömarkkinoinnin, sisällöntuotannon sekä sosiaalisen median näkökulmista. Opinnäytetyö on toteutettu TwentyOne Media Oy :n toimeksiantona, ja työn toiminnallinen osuus koostui sosiaalisen median alustoille luodun mainoskampanjan toteuttamisesta. Kampanjan tarkoituksena oli luoda perusta yrityksen sosiaalisen median alustoilla tapahtuvalle mainonnalle, joka rakentui pääosin mainosvideon ympärille.

Toimeksiantajan ensisijaisina tavoitteina oli kampanjan seurauksena tavoittaa potentiaalisia asiakkaita sekä kasvattaa yrityksen tunnettuutta kuluttajien keskuudessa. Opinnäytetyöstä on apua lukijalle, joka haluaa lisää informaatiota digitaalisesta markkinointiviestinnästä sekä videomainonnan merkityksestä ja vaikutuksista pienen media-alan yrityksen toiminnassa. Kohdeyritys, jolle kampanja tehtiin, koki projektin tärkeäksi ja hyödylliseksi vastaavanlaisen toiminnan osalta ajatellen yrityksen tulevaisuutta. Kampanjan avulla saatiin myös kerättyä sellaista dataa, jota ei ennen oltu yrityksen toiminnassa hyödynnetty.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee digitaalista markkinointiviestintää, sisältömarkkinointia, sisällöntuotantoa, vaikuttajamarkkinointia sekä videon roolia ja sen käyttötapoja yrityksen markkinointiviestinnässä erityisesti sosiaalisen median alustoilla.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa paneudutaan videomainosmateriaalin tuotantoon sekä mainoskampanjan suunnitteluun ja toteutukseen kohdeyrityksen sosiaalisen median alustoilla.

Toteutettu mainoskampanja ja sen tuotanto aloitettiin helmikuussa 2020, ja kampanja päättyi huhtikuussa samana vuonna. Opinnäytetyön ja mainoskampanjan seurauksena tulokset analysoitiin ja raportoitiin kohdeyrityksen johtohenkilöille. Saatujen tulosten avulla yritykselle luotiin myös suositukset jatkotoimenpiteille tulevaisuutta varten. Kampanjan avulla tavoitettiin yhteensä yli 42 000 henkilöä, ja mainokset keräsivät yhteensä yli 72 000 näyttökertaa.
Kampanjan tulosten perusteella onnistuttiin saavuttamaan syvempää ymmärrystä siitä, miten videomainontaa kannattaa jatkossa mahdollisesti toteuttaa sosiaalisen median eri alustoilla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste