Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n asiakastyytyväisyys 2011

Saarman, Annika; Kurkela, Sanni (2012)

 
Avaa tiedosto
Kurkela_Sanni_Saarman_Annika.pdf (2.137Mt)
Lataukset: 


Saarman, Annika
Kurkela, Sanni
Hämeen ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203263752
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tutkimusosuus oli toimeksianto Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:ltä. Yhtiö tuottaa jätehuollon peruspalveluita 15 omistajakuntansa alueella Lounais-Hämeessä, Varsinais-Suomessa ja Pirkanmaalla. Yhtiö halusi toteuttaa asiakastyytyväisyyskyselyn neljän kunnan alueella; Forssan seutukunnassa, Loimaalla, Sastamalassa ja Akaassa. Toimeksiantoon kuului asiakastyytyväisyyskyselyn suunnittelu ja tulosten analysointi sekä raportointi. Kysely toteutettiin syksyn 2011 aikana sekä posti- että verkkokyselynä. Postikysely lähetettiin 2000 asukkaalle, ja vastauksia saatiin yhteensä 413. Kyselyn vastausprosentti oli siten noin 20.

Asiakastyytyväisyyskyselyn tavoitteena oli tuottaa tietoa Loimi-Hämeen Jätehuolto Oy:n tarjoamien palveluiden laadusta yhtiön toiminnan kehittämiseksi. Lisäksi haluttiin selvittää vastaajien näkemyksiä jätehuollon vaikuttavuudesta kestävän kehityksen näkökulmasta. Tulosten perusteella voidaan sanoa, että kyselyyn vastanneet ovat ympäristötietoisia ja pääosin tyytyväisiä yhtiön tarjoamien palveluiden laatuun. Muutamia kehittämistarpeita nousi kuitenkin esiin. Yksi näistä oli tiedottaminen, jonka määrään ja laatuun sekä käytettäviin tiedotuskanaviin toivottiin kiinnitettävän erityistä huomiota. Lisäksi vastaajat korostivat riittäviä jätteiden lajittelu- ja kierrätysmahdollisuuksia, esimerkiksi energiajätteen osalta.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkastellaan jätehuoltoa ja sen järjestämistä kansallisella sekä alueellisella tasolla. Kansallinen ja EU-tason lainsäädäntö sekä valtakunnalliseen jätehuoltosuunnitelmaan (VALTSU) kirjatut tavoitteet luovat perustan jätehuollon järjestämiselle ja jätteiden hyödyntämiselle. Kunnilla on merkittävä rooli jätehuollon peruspalveluiden tuottamisessa, mutta esimerkiksi kiristyneet tuottajavastuusäädökset jakavat vastuuta alan eri toimijoiden kesken. Teoriaosuuteen sisällytettiin myös tutkimuksen tekemisen perusteita, joiden pohjalta voidaan arvioida toteutetun asiakastyytyväisyyskyselyn onnistumista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste