Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyys Vaasan kaupunginteatterissa

Rosenqvist, Miia (2012)

 
Avaa tiedosto
Rosenqvist_Miia.pdf (1.373Mt)
Lataukset: 


Rosenqvist, Miia
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201203263773
Tiivistelmä
Teatterilla on erityinen voima, valttikortti – teatterissa katsoja kohtaa elävät näyttelijät. Erilaisen massaviihteen ja -median keskellä teatteri toimii parhaimmillaan elämysten synnyttäjänä ja keskustelun herättäjänä. Tämä tutkimus on tehty yhteistyössä Vaasan kaupunginteatterin kanssa ja sen tarkoitus on tutkia asiakastyytyväisyyttä Vaasan kaupunginteatterin palveluihin eli teatterin esityksiin, oheispalveluihin ja markkinointiviestintään sekä niiden laatuun. Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään sekä Vaasan kaupunginteatteria että niitä teorioita, jotka ovat olennaisia empiirisen osuuden kannalta. Nämä teoriat käsittelevät palvelun laatua, suhdemarkkinointia ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen empiirisessä osuudessa käsitellään markkinointitutkimusta, tutkimuksen tuloksia ja johtopäätöksiä. Toteutin tutkimuksen kyselytutkimuksena Vaasan kaupunginteatterilla jaettavilla kyselylomakkeilla. Tutkimuksen kohde-ryhmänä oli kaikenikäiset Vaasan kaupunginteatterin asiakkaat ja otoksena 200 näytösten katsojaa. Tutkimuksessa oli mukana viiden eri näytelmän näytösillat sekä viikolla että viikonloppuina ja tutkimusajankohtana oli marraskuu 2011. Tutkimuksesta selvisi, että suurin osa Vaasan kaupunginteatterin asiakkaista on yleisesti tyytyväisiä kaupunginteatterin esityksiin, oheispalveluihin ja markkinointiviestintään. Heidän mielestään kaupunginteatterin imago ja näytelmien taso on hyvä. Tutkimuksen mukaan kaupunginteatterin asiakkaat käyvät mieluiten katsomassa komediaesityksiä ja suurin osa asiakkaista saa tiedon teatteriesityksestä ystävän suositteluna, sanomalehdestä tai Internetistä. Jotain huomautettavaakin palveluista kuitenkin löytyi, kuten esimerkiksi kalliit lippujen hinnat. Moni käykin teatterissa esimerkiksi vain silloin, kun jokin yritys sponsoroi liput.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste