Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Ehdotus kohdeyrityksen laadunhallinnan kehittämisen keskeisistä suuntalinjoista laatustandardin näkökulmasta

Riihimäki, Valtteri (2021)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.476Mt)
Lataukset: 


Riihimäki, Valtteri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102152340
Tiivistelmä
Insinöörityön kohdeyrityksenä oli Oy Soya Ab, joka toimii elintarviketeollisuuden tuottajana. Insinöörityön tarkoituksena oli löytää kehitysehdotus kohdeyrityksen laadunhallinnan parantamiseksi. Insinöörityön teoriaosuudessa käytiin läpi laatustandardien perusteita, Lean-menetelmiä ja kilpailijoiden laatujärjestelmiä. Näistä luotiin käsitekehys edes auttamaan nykytila-analyysia ja kehitysehdotusta. Työn nykytila-analyysissä selvitettiin kohdeyrityksen tämänhetkisiä laadunhallinnan menetelmiä, jonka avulla selvitettiin parempia vaihtoehtoja nykyiselle laatustandardille. Kehitysehdotus luotiin nykytila-analyysin pohjalta. Kehitysehdotuksen tarkoituksena oli luoda kohdeyrityksen laadunhallinnan menetelmiä vielä tarkemmaksi ja tuoteturvallisemmaksi. Kehitysehdotuksen jälkeen työ toimitettiin kohdeyrityksen kommentoitavaksi ja kommenttien perusteella muokattiin lopullinen suuntalinja tulevalle laatustandardille. Työstä kävi ilmi, että laatustandardit ovat tärkeä pohja elintarviketeollisuusyritysten laadunhallinnassa ja näillä yritykset pystyvät todistamaan tuotteiden turvallisuuden ja laadun. Hyvin toteutetut laatustandardit edesauttavat yrityksiä luomaan uusia asiakassuhteita, integraatiota toimittajien välillä ja ennen kaikkeaan osoittamaan yrityksen laatustrategian pätevyyden.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste