Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Korikorjaamon asiakaspalvelun kehittäminen

Puustinen, Olli (2012)

 
Avaa tiedosto
Olli_Puustinen_Inssityo_Valmis.pdf (1.638Mt)
Lataukset: 


Puustinen, Olli
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201204194671
Tiivistelmä
Tämä insinöörityö tehtiin VV-Auto Helsingin vauriokorjaamolle yhteistyössä VV-Auto Helsingin jälkimarkkinointipäällikön ja korikorjaamopäällikön kanssa. VV-Autotalot Oy myynti- ja huoltotoiminnaltaan on yksi Suomen suurimpia autoliikkeitä. VV-Autotalot Oy kuuluu Kesko-konserniin. VV-Autotalot Oy:llä on Etelä-Suomessa neljä eri toimipistettä, jotka sijaitsevat Turussa, Espoossa, Vantaalla sekä Helsingissä.

Työn päätavoite oli löytää ratkaisuja osastojen välisen yhteistyön tehostamiseen sekä asiakaslähtöisempään hoitamiseen, sillä useat Helsingin pisteen osastot ovat jäljessä Suomen merkkikorjaamoiden TOP 20 -tasoa asiakastyytyväisyydessä, uusintakorjauksissa sekä asiakasuskollisuudessa. Työssä esitellään tarkkailujakso ja jakson aikana esille nousseita esimerkkitilanteita sekä käydään läpi muita tilanteita, joissa vaaditaan monen osaston yhteistyötä. Työtä varten tehtiin myös asiakaskysely korikorjaamon asiakkaille, joka jaettiin kolmeen pääalueeseen, joilla mitattiin tyytyväisyyttä asiakaspalveluun ja työn laatuun sekä asiakasuskollisuutta.

Työssä käydään läpi päämiehen asettama huollon ydinprosessi korikorjaamon näkökulmasta ja luodaan toimintaohje yhteistyötilanteita varten. Ohje sisältää osastokohtaisia polkuja, jotka pohjautuvat suoraan em. ydinprosessiin. Toimintaohje tullaan ottamaan käyttöön myöhemmässä vaiheessa. Korikorjaamon asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset on analysoitu ja mietitty, mitä asiakkaat haluavat ja tarvitsevat tulevaisuudessa. Työssä käydään läpi vastauksia ja ratkaisuja. Osa ratkaisuista voidaan toteuttaa jo nyt, osa jää varmasti tulevaisuuteen tietojärjestelmien kehitystarpeiden takia yms.

Insinöörityön aikana ja sen jälkeen korikorjaamon toimintatapoihin tehtyjä muutoksia tullaan seuraamaan uudella asiakaskyselyllä syksyllä 2012, ja yhteinen toimintaohje auttaa varmasti osastoja tunnistamaan omat vastuunsa ja velvollisuutensa erilaisissa yhteistyötilanteissa autotalon sisällä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste