Importance of customers satisfaction in Waskia restaurant
Okumu, Javan (2012)
Okumu, Javan
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219034
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205219034
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää sekä kehittää asiakaspalvelua ravintola Waskiassa. Miten asiakaspalvelu ja sen laatu toimii ravintolassa asiakkaan näkökulmasta? Teoreettinen osuus keskittyy asiakkaiden tyytyväisyyden kuvaamiseen ja analysointiin sekä asiakastyytyväisyyden merkitykseen. Opinnäytetyön empiirinen tutkimus toteutettiin aktiivisena tutkimuksena käyttämällä kyselylomakkeita. Kyselylomake suunniteltiin teoreettisen tutkimuksen pohjalata koskien palvelun laatua ja asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen perusteella asiakastyytyväisyys ravintola Waskiassa on arvioltaan hieman yli keskiarvon mikä on aika hyvä tulos. Vaikka suurin osa vastanneista oli tyytyväisiä yleiseen palvelun laatuun löytyi kohdeyrityksestä asioita joihin tarvitaan parannuksia. On suositeltaavaa, että ravintola Waskia tekisi jotain viinilistalle, tarjoilioiden ruokalistan hallinnalle ja siihen miten tarjoilioiden tulisi suositella ruokaa ja viiniä.