Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Vaatetusalan Startup-yrityksen markkinointi

Reponen, Marjukka (2021)

 
Avaa tiedosto
Reponen_Marjukka.pdf (1.310Mt)
Lataukset: 


Reponen, Marjukka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102282771
Tiivistelmä
Opinnäytetyön lähtökohtana oli auttaa vasta toimintansa aloittanutta rantavaatebrändiä luomaan sosiaalisen median markkinointistrategia. Työ toteutettiin yhteistyöyritykselle Zikini Oy:lle. Työn tavoitteena oli tutkia, miten brändin tunnettuutta voitaisiin lisätä, auttaa sosiaalisen median markkinoinnissa sekä tavoittamaan segmentin mukaiset tavoiteasiakkaat.

Työ on laadullinen kehittämistehtävä, joka toteutettiin case- eli tapaustutkimuksena. Teorian aineistona tutkimuksessa käytettiin aiheeseen liittyvää kirjallisuutta ja verkkolähteitä. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja havainnointia. Työn tutkimuskysymyksiksi muodostuivat: Kuinka markkinoida aloittelevaa yritystä sekä miten lisätä tunnettuutta ja erottua kilpailijoista.

Tutkimuksen tavoitteena oli löytää työvälineitä, joilla voidaan auttaa brändiä tavoittamaan lisää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa sekä erottumaan kilpailijoistaan. Lisäksi haluttiin luoda positiivista mielikuvaa brändistä ja lisätä sen tunnettuutta.

Empiirisen tutkimuksen ja teorian tulosten perusteella yritykselle syntyi uusi ehdotelma markkinoinnin suunnittelulle ja tehostamiselle sosiaalisessa mediassa. Suunnitelmassa ilmeni yhteistyöyrityksen tavoiteasiakkaat segmentteineen sekä heidän tavoittamisekseen sopivia markkinointiviestinnän keinoja. Markkinointisuunnitelman tuloksena yhteistyöyritys sai uutta tietoa ja teoriaa, jota se pystyy hyödyntämään toiminnassaan. Tätä opinnäytetyötä voivat hyödyntää myös muut pienet vaatetusalan yritykset.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste