Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Miten korkea-asteen oppilaitokset Suomessa käyttävät ulkopuolisten asiantuntijoiden palveluja erityisesti kansainvälisen kaupan näkökulmasta tarkasteluna

Soittonen, Maria (2012)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Soittonen_Maria.pdf (1.024Mt)
Lataukset: 


Soittonen, Maria
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201205249686
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää Suomen korkea-asteen oppilaitosten osto-käyttäytymistä ulkoisten asiantuntijapalveluihin osalta eli ostavatko oppilaitokset yleensä palveluita ulkopuolelta. Case–yrityksenä toimii Salossa sijaitseva Sarus Oy, joka on erikoistunut markkinointiin Venäjän ja IVY-maissa (muun muassa Valko–Venäjä, Kazakstan ja Ukraina) ja tarjoaa myynti-, markkinointi- ja koulutuspalveluja suomalaisille yrityksille, jotka ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Venäjän tai entisen Neuvostoliiton markkinoille. Näin olleen, tavoitteena on tehdä markkina–selvitys, josta käy ilmi, mitä ulkopuolisen asiantuntijan palveluja oppilaitokset ostavat ja miten ostoprosessi etenee: millä kriteereillä oppilaitokset etsivät, valitsevat ja arvioivat tiettyjä asiantuntijoita sekä kuka tekee lopullisen päätöksen palveluiden ostamisesta ja käyttämisestä.
Aihetta tarkastellaan pääsääntöisesti oppilaitosten eli mahdollisesti tulevien ”asiak-kaiden” näkökulmasta. Tutkimuksen huomion keskipisteenä toimivat Venäjän kauppaan liittyvät koulutuslinjat (kansainvälisen kaupan koulutusohjelmakin käy). Huo-mioon ei oteta sosiaali-alan koulutuslinjoja eikä taide-ja kulttuuri opintoihin erikois-tuneita oppilaitoksia.
Tutkimus on toteutettu keräten ja analysoiden jo olemassa olevaa tietoa eri lähteistä sekä sähköisellä kyselyllä (e–lomake). Opinnäytetyön teoriaosuuden aiheita ovat Venäjän kauppa, markkinointi ja–koulutuspalvelut, Suomen koulutusjärjestelmä ja koulutusmarkkinat.
Tutkimus on osoittanut että kansainvälistymiseen liittyvät ulkopuolisten asiantuntijoiden palvelut ovat jonkun verran tuttuja suomalaisille korkea-asteen oppilaitoksille ja että niitä tulee käytettyä ainakin kerran vuodessa eri tarkoituksiin, jotka ovat muun muassa luennot opiskelijoille sekä oppilaitosten oma markkinointi. Käytetyimpiä aihealueita, ovat kansainvälinen kauppa, markkinointi ja logistiikka.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste