Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Alueosuuskunta Promilkin asiakastyytyväisyystutkimus

Huusko, Riina (2007)

Avaa tiedosto
Huusko_Riina.pdf (1.218Mt)
Lataukset: 


Huusko, Riina
Savonia-ammattikorkeakoulu
2007
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200910235103
Tiivistelmä
Alueosuuskunta Promilk on valiolaisten maidontuottajien omistama osuuskunta. Promilkillä on tuote- ja tarvikemyymälä viidellä paikkakunnalla Pohjois-Savon alueella. Tuote- ja tarvi-kemyymälöiden asiakaskunta koostuu lähes täysin tuottaja-asiakkaista. Tämä asiakastyyty-väisyystutkimus oli Alueosuuskunta Promilkin tilaustyö. Työn tavoitteena oli selvittää tuote- ja tarvikemyymälöiden asiakastyytyväisyys.

Vuoden 2005 loppupuolella Promilkillä käynnistettiin toimintojen kehittämissuunnitelma, jon-ka tavoitteena on turvata maidon tuottajahinta kustannuksia tiukentamalla. Siitä syystä tuote- ja tarvikemyymälöiden aukioloaikoja supistettiin ja kaikkiaan kahdeksan henkilön työsuhteet päättyivät. Vuosi 2006 oli henkilöstölle tiukka, koska samat työt piti tehdä vähemmällä henki-lökunnalla.

Tutkimus suoritettiin lokakuussa 2006 ja se suunnattiin kaikille Promilkin tuottaja-asiakkaalle, joita tuolloin oli 1680 kappaletta. Kyselyyn oli mahdollista vastata sähköisesti internetissä tai perinteisellä paperisella kyselylomakkeella. Vastauksia saatiin 918 kappaletta ja vastauspro-sentiksi muodostui 54,3. Paperisia vastauksia oli 90,6 % ja sähköisiä 9,4 % kaikista vastan-neista. Tutkimuksen tuloksia voidaan pitää luotettavina, koska vastausmäärä oli korkea ja kysely suunnattiin kaikille Promilkin tuottaja-asiakkaille.

Kolmen suurimman maatalouskaupan vertailussa Promilk saavutti parhaimman keskiarvon kaikissa muissa arvioitavissa kohdissa paitsi myymälän viihtyisyydessä, aukioloajoissa ja valikoimien laajuudessa. Täyttääkseen asiakkaiden odotukset Promilkin tulisi kiinnittää huo-mioita myymälöidensä viihtyisyyteen ja valikoimien laajuuteen. Uudelleen tulisi miettiä myös supistettuja aukioloaikoja, koska ne aiheuttivat asiakkaissa tyytymättömyyttä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste