Soittolistojen hallintatyökalu Avaya Contact Center -järjestelmään
Rytkönen, Aleksi (2012)
Rytkönen, Aleksi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910569
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012052910569
Tiivistelmä
Insinöörityön aiheena oli kehittää toimeksiantajalle soittolistojen hallintatyökalu Avaya Contact Center –järjestelmään. Pääasiallinen tavoite oli helpottaa puhelinjärjestelmän numeroiden siivoa-mista, koska siitä oli tullut hidasta ja raskasta. Samalla järjestelmä alkoi olla siivouksen tarpeessa yhä useammin.
Sovellus kehitettiin C# -ohjelmointikielellä käyttäen Microsoftin Visual Studio 2010 –kehitysympäristöä. Tietojen tallennukseen käytettiin Microsoftin SQL Server –tietokantaa ja Microsoft Excel –rajapintaa. Sovellukseen suunniteltiin neljä osiota: soittojärjestelmän siivous, soittolistojen luonti, puhelinnumeroiden siivous ja soittolistojen tilanne. Näistä soittolistojen tilanteen seuraus oli ainoa, joka löytyi järjestelmästä itsestään. Sovelluksen kehitys aloitettiin soittojärjestelmän siivous –osiosta, koska oli tärkeää saada se mahdollisimman nopeasti käyttöön.
Insinöörityön lopputuloksena oli toimiva hallintatyökalu Call Wavesin puhelinjärjestelmään. Työkalun avulla järjestelmän siivoaminen onnistuu yhdeltä henkilöltä muutamassa tunnissa, kun se aikaisemmin vaati useamman henkilön työpanoksen päivien ajalta. Soittolistojen tilanteen seuraus jätettiin lopullisesta työkalusta pois, koska sitä ei koettu tarpeelliseksi.
Sovellus kehitettiin C# -ohjelmointikielellä käyttäen Microsoftin Visual Studio 2010 –kehitysympäristöä. Tietojen tallennukseen käytettiin Microsoftin SQL Server –tietokantaa ja Microsoft Excel –rajapintaa. Sovellukseen suunniteltiin neljä osiota: soittojärjestelmän siivous, soittolistojen luonti, puhelinnumeroiden siivous ja soittolistojen tilanne. Näistä soittolistojen tilanteen seuraus oli ainoa, joka löytyi järjestelmästä itsestään. Sovelluksen kehitys aloitettiin soittojärjestelmän siivous –osiosta, koska oli tärkeää saada se mahdollisimman nopeasti käyttöön.
Insinöörityön lopputuloksena oli toimiva hallintatyökalu Call Wavesin puhelinjärjestelmään. Työkalun avulla järjestelmän siivoaminen onnistuu yhdeltä henkilöltä muutamassa tunnissa, kun se aikaisemmin vaati useamman henkilön työpanoksen päivien ajalta. Soittolistojen tilanteen seuraus jätettiin lopullisesta työkalusta pois, koska sitä ei koettu tarpeelliseksi.