Asiakas- ja markkinointiviestintäpalvelujen kehittäminen Annamedia Oy:ssä
Tervaniemi, Mervi (2012)
Tervaniemi, Mervi
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010877
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012053010877
Tiivistelmä
Tervaniemi, Mervi. 2012. Asiakas- ja markkinointiviestintäpalvelujen kehittäminen Annamedia Oy:ssä. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Tornio. Sivuja 51. Liite 2 kpl.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää asiakas- ja markkinointiviestintäpalveluja Annamedia Oy:n asiakassegmentissä. Tein asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka tarkoituksena oli kerätä tietoa asiakkaiden yleisestä asiakastyytyväisyydestä sekä kiinnostuksesta tulevia tapahtumia sekä oheispalvelumahdollisuuksia kohtaan nyt ja tulevaisuudessa.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Teoreettinen viitekehys muodostui kirjallisesta tutkimusaineistosta liittyen asiakaspalveluun – ja asiakastyytyväisyyteen sekä markkinointiin. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua sekä markkinointiviestintää.
Tiedonkeruumenetelmänä käytin asiakastyytyväisyyskyselyä, rajattuna Annamedia Oy:n Suomen Palloliitto ry:n asiakkaisiin. Asiakkaiden taustatiedoissa kysyttiin yrityksen koko, liikevaihto ja toimiala.
Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin 35:lle Annamedia Oy:n asiakkaalle heidän sähköpostiosoitteeseen. Kysely laadittiin ja toteutettiin Datan analysointi- ja kyselytyökalu Webropolin avulla ja kyselyyn saatiin viisi vastausta. Vastausprosentiksi muodostui 14.28%. Asiakastyytyväisyys kyselyn perusteella selvisi että vastaajien tyytyväisyys Annamedia Oy:tä kohtaan on hyvä sekä tulevan kauden ottelutapahtumien kiinnostavuus on suuri. Oheispalvelut kiinnostivat lukuun ottamatta pääsylippuja. Täydensin tutkimusta Annamedia Oy:n haastattelulla saamieni vähäisten vastausten vuoksi.
Opinnäytetyön tavoitteena on kehittää asiakas- ja markkinointiviestintäpalveluja Annamedia Oy:n asiakassegmentissä. Tein asiakastyytyväisyystutkimuksen, jonka tarkoituksena oli kerätä tietoa asiakkaiden yleisestä asiakastyytyväisyydestä sekä kiinnostuksesta tulevia tapahtumia sekä oheispalvelumahdollisuuksia kohtaan nyt ja tulevaisuudessa.
Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Teoreettinen viitekehys muodostui kirjallisesta tutkimusaineistosta liittyen asiakaspalveluun – ja asiakastyytyväisyyteen sekä markkinointiin. Teoreettisessa viitekehyksessä käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä, asiakaspalvelua sekä markkinointiviestintää.
Tiedonkeruumenetelmänä käytin asiakastyytyväisyyskyselyä, rajattuna Annamedia Oy:n Suomen Palloliitto ry:n asiakkaisiin. Asiakkaiden taustatiedoissa kysyttiin yrityksen koko, liikevaihto ja toimiala.
Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin 35:lle Annamedia Oy:n asiakkaalle heidän sähköpostiosoitteeseen. Kysely laadittiin ja toteutettiin Datan analysointi- ja kyselytyökalu Webropolin avulla ja kyselyyn saatiin viisi vastausta. Vastausprosentiksi muodostui 14.28%. Asiakastyytyväisyys kyselyn perusteella selvisi että vastaajien tyytyväisyys Annamedia Oy:tä kohtaan on hyvä sekä tulevan kauden ottelutapahtumien kiinnostavuus on suuri. Oheispalvelut kiinnostivat lukuun ottamatta pääsylippuja. Täydensin tutkimusta Annamedia Oy:n haastattelulla saamieni vähäisten vastausten vuoksi.