Urheiluseuran markkinointi sosiaalisessa mediassa : Case WP 35
Oksanen, Niko; Taskinen, Joonas (2012)
Oksanen, Niko
Taskinen, Joonas
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060611954
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012060611954
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä ideoidaan sosiaalisen median mahdollisuuksia markkinoinnissa pienen urheiluseuran näkökulmasta. Ideoiden tarkoituksena on kasvattaa urheiluseuran näkyvyyttä Varkaudessa ja sen lähialuille sekä innostaa urheiluseuraa tehokkaampaan markkinointiin sosiaalisessa mediassa.
Opinnäytetyön pohjaksi kerättiin teoriatietoa markkinoinnista, urheilumarkkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta. Tietoa kerättiin Internetistä sekä kirjallisuudesta. Lisäksi toimimme vuoden 2011 nuorten jääpallon MM-kisojen markkinointijärjestelyissä mukana, josta saatiin käytännön tietoa teorian lisäksi.
Opinnäytetyön aloittaminen käytännön kokemuksien pohjalta oli hyvä keino sisäistää opinnäyte-työn aihepiiri. Tämä antoi hyvät lähtökohdat markkinoinnin suunnittelemiselle sosiaalisessa mediassa.
Lopputuloksena on tiivis kokonaisuus ideoita ja tietoa sosiaalisen median mahdollisuuksista markkinoinnissa, joita urheiluseura voi hyödyntää omassa toiminnassaan. Työn merkitys urheiluseuralle tulee näkymään markkinoinnin tehostumisessa sosiaalisessa mediassa. Markkinoinnin avulla urheiluseuran näkyvyyttä olisi mahdollista kasvattaa.
Urheiluseura tulee hyödyntämään opinnäytetyössä esitettyjä ideoita markkinoinnista sosiaalisessa mediassa omien resurssiensa mukaan. Ideat ovat suunniteltu pienen urheiluseuran resursseja silmällä pitäen. Urheiluseurasta voidaan nimetä henkilö, joka alkaa toteuttaa seuran markkinointia sosiaalisessa mediassa laajemmin kuin aikaisemmin.
Opinnäytetyön pohjaksi kerättiin teoriatietoa markkinoinnista, urheilumarkkinoinnista ja sosiaalisesta mediasta. Tietoa kerättiin Internetistä sekä kirjallisuudesta. Lisäksi toimimme vuoden 2011 nuorten jääpallon MM-kisojen markkinointijärjestelyissä mukana, josta saatiin käytännön tietoa teorian lisäksi.
Opinnäytetyön aloittaminen käytännön kokemuksien pohjalta oli hyvä keino sisäistää opinnäyte-työn aihepiiri. Tämä antoi hyvät lähtökohdat markkinoinnin suunnittelemiselle sosiaalisessa mediassa.
Lopputuloksena on tiivis kokonaisuus ideoita ja tietoa sosiaalisen median mahdollisuuksista markkinoinnissa, joita urheiluseura voi hyödyntää omassa toiminnassaan. Työn merkitys urheiluseuralle tulee näkymään markkinoinnin tehostumisessa sosiaalisessa mediassa. Markkinoinnin avulla urheiluseuran näkyvyyttä olisi mahdollista kasvattaa.
Urheiluseura tulee hyödyntämään opinnäytetyössä esitettyjä ideoita markkinoinnista sosiaalisessa mediassa omien resurssiensa mukaan. Ideat ovat suunniteltu pienen urheiluseuran resursseja silmällä pitäen. Urheiluseurasta voidaan nimetä henkilö, joka alkaa toteuttaa seuran markkinointia sosiaalisessa mediassa laajemmin kuin aikaisemmin.