Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Advertising In Fashion Blogs

Matikainen, Jaana (2012)

 
Avaa tiedosto
Matikainen_Jaana.pdf (1.192Mt)
Lataukset: 


Matikainen, Jaana
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061112428
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyötyö tutki sosiaalista mediaa, muotiblogeja ja mainontaa niissä. Aihe on erityisen mielenkiintoinen ja tärkeä, sillä kyseinen mainontatyyli on alati kasvava ja varsin uusi tapa, jossa oikeat ihmiset mainostavat oikeille ihmisille käyttäen hyödyksi sosiaalista mediaa. Tavoitteena oli selvittää, miten ihmiset reagoivat mainontaan sekä ymmärtää muotiblogien valta ja mahdollisuudet nyky-yhteiskunnassa mainostamisen saralla. Tämä opinnäytetyö on jaettu kolmeen eri osioon: se sisältää johdannon, teorian sekä empiirisen osan. Työn teoriaosuudessa on käsitelty blogeja, mainontaa monissa eri muodoissa sekä sosiaalista mediaa. Empiirinen tutkimus koostui tutkimuksen metodologiasta, kyselylomakkeen suunnittelusta sekä tulosten analysoinnista sekä johtopäätöksistä. Empiirinen tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jota varten haastateltiin yhteensä 103:aa muotiblogin lukijaa. Kyselylomake luotiin internetsivulle, jonka linkin kaksi muotibloggaajaa jakoi päivityksen yhteydessä. Tuloksista ilmeni, että useimmat lukijat ovat pettyneitä siihen miten mainonta motiblogeissa hoidetaan tällä hetkellä. Monet spekuloivat sitä mikä saa muotibloggaajan mainostamaan tuotteita. Tutkimus osoitti, että kalliita lehtiä ostetaan vähemmän kuin ennen ja lukijat valitsevat yhä useammin tiheästi päivittyvän muotiblogin lukemisen kerran kuukaudessa ilmestyvän naistenlehden sijaan. Tuloksia käsitellään tarkemmin tämän opinnäytetyön empiirisessä osassa sekä johtopäätöksessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste