Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Customer Satisfaction Research of Suning Appliance

Cao, Wen (2012)

 
Avaa tiedosto
Customer Satisfaction Research of Suning Appliance .pdf (773.1Kt)
Lataukset: 


Cao, Wen
Vaasan ammattikorkeakoulu
2012
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012061212532
Tiivistelmä
Tässä työssä pyritään tutkimaan asiakastyytyväisyyden tasoa Suning-laitteen myymäläketjussa, jotta voidaan paljastaa ongelmia ja tarjota ehdotuksia asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Tutkimus keskittyy uusien, nykyisten ja menetettyjen asiakkainen asiakasuskollisuuteen ja asiakkaiden luottamuksen menettämiseen. Ensinnäkin, Suningista internetissä tehtyjen valitusten määrä on lisääntynyt huomattavasti viime vuosina. Toiseksi, viimeisimmän raportin mukaan Suningin nettotulot ovat laskeneet vuodesta 2010. On havaittu selvä yhteys asiakastyytyväisyyden ja yrityksen menestyksen välillä, erityisesti vähittäiskaupassa. Siten on aivan välttämätöntä tehdä nyt tämä tutkimus. Sekä laadullisia että määrällisiä menetelmiä käytettiin tässä työssä. Ensin toteutettiin kolmen uuden asiakkaan haastattelut heidän suhtautumisestaan Suningiin. Lisäksi jaettiin sähköinen kyselylomake ja kerättiin 118 vastauslomaketta. Lisäksi kolmea menetettyä asiakasta haastateltiin, jotta voidaan tutkia syitä asiakkaan luottamuksen menettämiseen. Sen jälkeen kyselyn tulokset analysoitiin SPSS:llä ja Excelillä. Opinnäytetyön tulokset voivat antaa hyödyllistä tietoa Suningille, jotta se voi parantaa asiakastyytyväisyyttään sekä teoriassa että käytännössä. Empiiristen havaintojen mukaan asiakkaat olivat suhteellisesti tyytyväisempiä Suningin palveluun kuin sen tuotteisiin. Vielä tärkeämpää on, että huonot huolto- ja myyntipalvelut olivat johtavia tekijöitä asiakkaan luottamuksen rappeutumiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste