Näytä suppeat kuvailutiedot

Canon jälleenmyynnin koulutusstrategia 2012

Liiti, Raisa (2012)

dc.contributor.authorLiiti, Raisa
dc.date.accessioned2012-11-05T08:45:05Z
dc.date.available2012-11-05T08:45:05Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2012110314873
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/48907
dc.description.abstractTämä opinnäytetyö on produktiivinen. Opinnäytetyö tehtiin Canon Oy:lle, jonka toimipiste on Helsingin Munkkivuoressa. Projekti oli käytännön läheistä työtä koulutuskoordinaattorin nimikkeellä osana Canon Kumppaniohjelman 2012 jälleenmyyntikoulutuksia. Koulutuskoordinoijan työ piti sisällään koulutusmateriaalin muokkaamista ja valmistamista, yhteydenpitoa kollegoihin ja sidosryhmiin sekä päivittää ilmoittautumistilannetta. Koulutuksia järjestettiin kymmenen kappaletta Helsingissä, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Turussa. Kussakin kaupungissa järjestettiin kaksi koulutuspäivää, joista ensimmäisessä oli pienemmät Canon-tuotteet; projektorit, muste- ja lasertulostimet ja laskimet. Toinen koulutuspäivä piti sisällään monitoimilaitteet, suurkuvatulostimet ja skannerit. Koulutukset oli suunnattu IT & Office -jälleenmyyjille, jotka ovat Canonin business to business myynnin haasteellisempi jälleenmyyjäryhmä. Tässä opinnäytetyössä on keskitytty koulutusstrategiaan prosessin tukena. Strategian ymmärtäminen organisaatiossa on usein haasteellista siltä osin, että koko tiimi ymmärtää tavoitteet yhtenäisesti. Aikatauluttaminen, vuorovaikutus ja suunnittelu ovat osa strategiaa koulutuksissa. Tässä työssä mitattiin koulutusten onnistuneisuutta koulutettaville tehdyllä palautelomakkeella, jonka vastauksia on ilmennetty laskemalla keskiarvoja ja muita tunnuslukuja sekä listaamalla sanallista palautetta. Vaikka osallistujamäärät jäivät odotettua pienemmiksi, pienen ryhmän etuja olivat vuorovaikutus ja keskustelu ryhmässä. Koulutuksista tuli hyvää palautetta ja koulutettavan arvioima tietotaso ennen ja jälkeen koulutusten parani huomattavasti. Haasteena koulutuksille oli osallistujien kerääminen. Elektroniset kutsut saattoivat karsia osallistujia sekä koulutusten ajankohdat. Kouluttajat listasivat tärkeiksi tavoitteiksi kasvattaa osallistujamäärää tehostamalla asiakaskontakteja ja tehostamalla yhteistyötä. Canonin haasteena onkin jatkossa miettiä keinoja saada asiakkaat kiinnostumaan koulutuksista sitoutuneempien jälleenmyyjäryhmien tavoin.fi
dc.description.abstractThis thesis was made for Canon Finland as a training coordinator in the Munkkivuori area of Helsinki. The purpose was to organize education and trainings for Canon retailers based on the Partner Program 2012. This job included producing and preparing materials for these trainings, communication with colleagues and other parties involved in the trainings and an updating of the list of delegates/participants. There were ten training days around Finland – in Helsinki, Tampere, Jyväskylä, Oulu and Turku. In each city two training days were held, consisting of different Canon products. The trainings were focused on IT & Office retailers, which is one of the more challenging groups of retailers for Canon. This thesis focuses on how strategy is involved in the trainings and how understanding this helps us create better business. Interaction and teamwork are the keys to understanding successful strategy. Each training day involved a test for trainees. The answers to the questions were discussed in a group at the end of the day; this was seen as a success in the trainings, even though the participation level was not as high as had been hoped. Organizing and scheduling are very important in the training strategy, as they both help push a project forward step by step. Together with the training strategy this thesis has focused on feedback from these trainings. In general the results were good. Every delegate evaluated his/her knowledge after the trainings to be higher than before. One challenge of these trainings was how to get clients to show up. It was difficult to get the desired amount of delegates, but in general everyone who participated was quite satisfied how these first trainings succeeded. Invitations were sent by mail and it might have been one reason the clients didn’t respond more than they did. It is going to be a challenge to Canon in the future to find an inspirational and attention-getting way to attract clients to IT & Office trainings. Once they get there they will not be disappointed, but first they have to get there, of course.en
dc.language.isofin
dc.publisherHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.subjectjälleenmyynti
dc.subjecthenkilöstö
dc.subjectkoulutus
dc.subjecthenkilöstökoulutus
dc.subjectkey account management
dc.subjectyritysmarkkinointi
dc.titleCanon jälleenmyynnin koulutusstrategia 2012fi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/433
dc.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.keywordjälleenmyynti
dc.keywordkoulutusstrategia
dc.keywordkey account management
dc.keywordbusiness to business
dc.keywordkoulutukset
dc.contributor.organizationHAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
dc.subject.degreeprogramfi=Johdon assistenttityö ja kielet|sv=Ledningsassistentarbete och språk|en=Multilingual Management Assistant|
dc.subject.disciplineJohdon assistenttityön ja kielten koulutusohjelma
dc.rights.accessrightsRajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad


Tiedostot

No Thumbnail [100%x300]

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot