Bootstrap oppimateriaali
Kartesalo, Sara (2021)
Kartesalo, Sara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183568
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202103183568
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Vaasan ammattikorkeakoulu. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä e-oppimateriaali tietojenkäsittelyn kolmannen vuoden opiskelijoiden käyttöön.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin, miten tuotetaan laatukriteerien mukainen oppimisaihio opiskelijoille, jotta saadaan aikaiseksi mielekästä oppimista. Oppimisaihion tarkoituksena on palvella opettajaa sekä opiskelijoita.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa luotiin reagoiva sivusto Bootstrapia 4 käyttäen. Tehtäviä oli kokonaisuudessaan seitsemän. Tehtävät sisälsivät komponentteja, joilla pystyttiin oppilaalle havainnoimaan reagoivaa suunnittelua.
Opinnäytetyön lopputuloksena oli Wordpress-sivusto, jossa oppimisaihion tehtävät löytyvät. Oppimisaihio testattiin tietojenkäsittelyn kolmannen vuoden opiskelijoilla helmikuussa 2021. Oppilaat kokivat oppimisaihion hyödylliseksi ja aikoivat käyttää oppimisaihiolta opittuja asioita tulevaisuudessa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa tarkasteltiin, miten tuotetaan laatukriteerien mukainen oppimisaihio opiskelijoille, jotta saadaan aikaiseksi mielekästä oppimista. Oppimisaihion tarkoituksena on palvella opettajaa sekä opiskelijoita.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa luotiin reagoiva sivusto Bootstrapia 4 käyttäen. Tehtäviä oli kokonaisuudessaan seitsemän. Tehtävät sisälsivät komponentteja, joilla pystyttiin oppilaalle havainnoimaan reagoivaa suunnittelua.
Opinnäytetyön lopputuloksena oli Wordpress-sivusto, jossa oppimisaihion tehtävät löytyvät. Oppimisaihio testattiin tietojenkäsittelyn kolmannen vuoden opiskelijoilla helmikuussa 2021. Oppilaat kokivat oppimisaihion hyödylliseksi ja aikoivat käyttää oppimisaihiolta opittuja asioita tulevaisuudessa.