Asunto Oy:n tekninen haltuunotto
Mäntykoski, Tommi (2012)
Mäntykoski, Tommi
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111415283
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111415283
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli selvittää, mitä asiakirjoja ja dokumentteja tarvitaan taloyhtiön vaihtaessa isännöitsijää.
Taloyhtiön isännöitsijä tarvitsee työssään valtavan määrän tietoa, minkä avulla pystytään palvelemaan taloyhtiön asukkaita ja osakkaita.
Työn aikana selvitettiin osastokohtaiset asiakirja- ja tietotarpeet. Tiedoista koostettiin taulukko jonka avulla voidaan selvittää nopeasti isännöitsijän vaihdossa selvitettävät tiedot.
Taulukon avulla voidaan nopeasti selvittää mistä tietoja etsitään ja mitä tehdään, jos asiakirjoja ei löydykään oletetusta paikasta.
Taulukosta voidaan nopeasti myös tarkastaa, onko tarvittava asiakirja löytynyt ja tallella.
Työntekijän ei tarvitse myöskään arvailla, onko tietoa etsitty jo aikaisemmin ja mistä paikoista
sitä on etsitty.
Taulukkoa täytetään koko isännöinnin ajan. Taloyhtiön kannalta ideaali tilanne olisi, että kaikki tarvittavat tiedot löytyisivät nopeasti silloin kun asiakas tai osakas niitä tarvitsee.
Taulukon käyttäminen haltuunotossa, sekä isännöinnin aikana säästää isännöintiyrityksen ja taloyhtiön kustannuksissa.
Taloyhtiön isännöitsijä tarvitsee työssään valtavan määrän tietoa, minkä avulla pystytään palvelemaan taloyhtiön asukkaita ja osakkaita.
Työn aikana selvitettiin osastokohtaiset asiakirja- ja tietotarpeet. Tiedoista koostettiin taulukko jonka avulla voidaan selvittää nopeasti isännöitsijän vaihdossa selvitettävät tiedot.
Taulukon avulla voidaan nopeasti selvittää mistä tietoja etsitään ja mitä tehdään, jos asiakirjoja ei löydykään oletetusta paikasta.
Taulukosta voidaan nopeasti myös tarkastaa, onko tarvittava asiakirja löytynyt ja tallella.
Työntekijän ei tarvitse myöskään arvailla, onko tietoa etsitty jo aikaisemmin ja mistä paikoista
sitä on etsitty.
Taulukkoa täytetään koko isännöinnin ajan. Taloyhtiön kannalta ideaali tilanne olisi, että kaikki tarvittavat tiedot löytyisivät nopeasti silloin kun asiakas tai osakas niitä tarvitsee.
Taulukon käyttäminen haltuunotossa, sekä isännöinnin aikana säästää isännöintiyrityksen ja taloyhtiön kustannuksissa.