Marketing Suggestions for Société Nobel Foundation
Makkonen, Elina (2012)
Makkonen, Elina
Rovaniemen ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915602
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012111915602
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää uusia markkinointi-ideoita ja kehittää nykyistä markkinointia toimivammaksi Alankomaissa toimivalle, vain jäsenille tarkoitetulle clubille, Société Nobel Foundationille.
Opinnäytetyön teoriapohja koostuu pääasiassa markkinoinnin suunnittelun, markkinointiviestinnän, erityisesti nettisivujen ja muun internet -markkinoinnin käsitteistä, sekä teemahaastattelu- ja benchmarking kirjallisuudesta.
Opinnäytetyön tutkimusaineisto on kerätty suorittamalla teemahaastattelu Société Nobel Foundationin markkinointipäällikölle. Haastattelulla pyrittiin keräämään tietoa Société Nobel Foundationista, sen tämänhetkisestä markkinointitilanteesta, sekä tulevaisuuden toiveista ja tavoitteista.
Toinen aineistonkeruutapa opinnäytetyössä oli nettisivujen benchmarking -tutkimus samankaltaisille klubeille Alankomaissa sekä Lontoossa. Benchmarking– tutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa muiden samankaltaisten klubien nettisivuista ja saada niistä ideoita Société Nobel Foundationin nettisivujen kehittämiseen.
Tulosten pohjalta tämä opinnäytetyö kehottaa toimeksiantajaa keskittymään markkinoinnissaan pääasiassa sähköiseen markkinointiin, erityisesti nettisivuihin. Opinnäytetyö tarjoaa myös ideoita yrityksen nettisivujen muokkaamiseen, jotta niiden välittämä viesti vastaisi paremmin Société Nobel Foundationin todellista luonnetta.
Opinnäytetyön teoriapohja koostuu pääasiassa markkinoinnin suunnittelun, markkinointiviestinnän, erityisesti nettisivujen ja muun internet -markkinoinnin käsitteistä, sekä teemahaastattelu- ja benchmarking kirjallisuudesta.
Opinnäytetyön tutkimusaineisto on kerätty suorittamalla teemahaastattelu Société Nobel Foundationin markkinointipäällikölle. Haastattelulla pyrittiin keräämään tietoa Société Nobel Foundationista, sen tämänhetkisestä markkinointitilanteesta, sekä tulevaisuuden toiveista ja tavoitteista.
Toinen aineistonkeruutapa opinnäytetyössä oli nettisivujen benchmarking -tutkimus samankaltaisille klubeille Alankomaissa sekä Lontoossa. Benchmarking– tutkimuksen tavoitteena oli kerätä tietoa muiden samankaltaisten klubien nettisivuista ja saada niistä ideoita Société Nobel Foundationin nettisivujen kehittämiseen.
Tulosten pohjalta tämä opinnäytetyö kehottaa toimeksiantajaa keskittymään markkinoinnissaan pääasiassa sähköiseen markkinointiin, erityisesti nettisivuihin. Opinnäytetyö tarjoaa myös ideoita yrityksen nettisivujen muokkaamiseen, jotta niiden välittämä viesti vastaisi paremmin Société Nobel Foundationin todellista luonnetta.