Unity-tasoloikkapelin demon toteutus
Tossavainen, Heikki (2021)
Tossavainen, Heikki
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104195073
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104195073
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni käsittelee 2D-tasoloikkapelejä. Tavoitteena oli tehdä oma taso-loikkapelin demo Unity-pelimoottorilla ja kuvata kehitystä päiväkirjamaisesti. Lisäksi tarkoituksena oli myös valottaa tämän genren pelien historiaa ja merkkiteoksia.
Peli tehtiin Unity-pelimoottorin, Visual Studion sekä kuvankäsittelyohjelmien avulla. Teorianlähteinä käytettiin internet-sivuja ja Unity Technologies -yrityksen julkaisemaa dokumentaatiota. Yhtä pelintekijää myös haastateltiin Twitterin kautta. Teoriassa on keskeistä 2D-peligrafiikan pelikehitys 3D-pelinkehity-sympäristössä ja pelikehityksen toiminnallinen kuvaus. Teoriassa tarkasteltiin myös seitsemän merkittävän tasoloikkapelin historiaa ja ominaisuuksia. Tämä työ tehtiin toiminnallisena työnä päiväkirjamuotoisesti.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi perinteitä kunnioittava tasoloikkapeli. Pelissä on viisi kenttää. Pelin funktio on toimia tekijälle harjoitteena.
Peli tehtiin Unity-pelimoottorin, Visual Studion sekä kuvankäsittelyohjelmien avulla. Teorianlähteinä käytettiin internet-sivuja ja Unity Technologies -yrityksen julkaisemaa dokumentaatiota. Yhtä pelintekijää myös haastateltiin Twitterin kautta. Teoriassa on keskeistä 2D-peligrafiikan pelikehitys 3D-pelinkehity-sympäristössä ja pelikehityksen toiminnallinen kuvaus. Teoriassa tarkasteltiin myös seitsemän merkittävän tasoloikkapelin historiaa ja ominaisuuksia. Tämä työ tehtiin toiminnallisena työnä päiväkirjamuotoisesti.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi perinteitä kunnioittava tasoloikkapeli. Pelissä on viisi kenttää. Pelin funktio on toimia tekijälle harjoitteena.