Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

B2C-asiakashankintaputken automatisointi

Mäkelä, Tuomas (2021)

 
Avaa tiedosto
Makela_Tuomas.pdf (1.627Mt)
Lataukset: 


Mäkelä, Tuomas
2021
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104205261
Tiivistelmä
Insinöörityössä oli tavoitteena automatisoida kotisiivousyritys Sahera Koti Puhtaaksi Oy:n uusasiakashankintaan käytettävä asiakashankintaputki. Kyseessä on kokonaisuus, joka kattaa myynnin vaiheet aina yhteystietojen hankinnasta asiakashankintatiimin yhteydenottoon. Toteutetun automaation avulla oli tarkoitus parantaa asiakasyrityksen asiakashankintatiimin tehokkuutta tuomalla postinumeron perusteella validoidut yhteystiedot asiakashankintatiimin soittojärjestelmään automatisoidusti. Ratkaisussa pyrittiin ottamaan huomioon myös yksityisyyden suojaan ja toimialueiden muuttumiseen liittyviä kehityskohtia, joita projektin määrittelyn yhteydessä havaittiin.

Insinöörityön teoriaosassa käsiteltiin sovellusten välistä tiedonsiirtoa perehtymällä HTTP-pyyntöjen ja -vastausten rakenteeseen. Lisäksi teoriaosassa vertailtiin kahta yleisintä tekniikkaa, joilla sovellusten välisen tiedonsiirron käynnistäviä muutoksia voidaan tarkkailla seurattavassa sovelluksessa. Projektin toteuttamista käsittelevissä osioissa käytiin läpi asiakashankintaputken rakentaminen aina ongelmien määrittelystä uuden putken käyttöönottoon.

Opinnäytetyön lopputuloksena käyttöönotettiin helposti ylläpidettävä automaatio, joka yhdistää kaikki yrityksen asiakashankintaan käyttämät sovellukset. Opinnäytetyö pyrkii kuvaamaan, kuinka maantieteellisesti eri alueilla toimiva yritys voi kustannustehokkaasti automatisoida potentiaalisten asiakkaiden validoinnin. Validoinnin avulla yrityksen myyntiorganisaation aika saadaan hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti parantaen samalla alueellisen myynnin ennakoitavuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste