Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digitaalisen kartan kokeilu Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksessa: Proximi.io

Hiltunen, Päivi (2021)

 
Avaa tiedosto
Hiltunen_Paivi.pdf (1.682Mt)
Lataukset: 


Hiltunen, Päivi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104215343
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksen asiakkaiden mielipiteitä Proximi.ion digitaalisesta kartasta. Tavoitteena oli kerätä tietoa digitaalisen kartan käytettävyydestä ja saada asiakkailta mielipiteitä siitä, miten digitaalista karttaa tulisi kehittää vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeisiin. Tulokset raportoitiin tämän opinnäytetyön toimeksiantajalle Proximi.iolle, jotta he voisivat päättää, kannattaako heidän jatkaa digitaalisen kartan kehittämistä vai luopuvatko siitä kokonaan.

Teoreettisena viitekehyksenä toimi Lean startup -metodi, mikä toi tähän opinnäytetyöhön liiketalouden näkökulman. Tutkimusmenetelminä käytettiin sekä määrällistä että laadullista tutkimusmenetelmää. Määrällinen tutkimus toteutettiin paperi- ja nettikyselynä. Kyselyihin saatiin vastauksia yhteensä 65 henkilöltä. Laadullinen tutkimus toteutettiin haastattelemalla yhteensä kahdeksaa henkilöä, joista seitsemää henkilöä haastateltiin Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksessa, ja yksi haastattelu tehtiin puhelinhaastatteluna. Kalasataman terveys- ja hyvinvointikeskuksessa tehtyjen haastattelujen yhteydessä havainnoitiin asiakkaita samalla, kun he kokeilivat digitaalista karttaa tai kun heille näytettiin, kuinka se toimii.

Proximi.ion digitaalinen kartta koetaan paperi- ja nettikyselyiden perusteella hyödylliseksi ja sitä on helppo käyttää. Vastausten perusteella digitaalinen kartta soveltuu myös muihin terveyskeskuksiin sekä sairaaloihin. Haastattelujen perusteella digitaalista karttaa toivotaan muun muassa kauppakeskuksiin ja isompiin virastoihin. Sekä paperi- ja nettikyselyiden että haastattelujen ja havainnointien perusteella saatiin paljon arvokasta tietoa siitä, miten digitaalista karttaa saadaan muokattua vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita.

Opinnäytetyössä vastattiin kaikkiin esitettyihin tutkimuskysymyksiin. Opinnäytetyön avulla saatiin kerättyä asiakkaiden mielipiteitä digitaalisesta kartasta ja näin ollen teoreettisena viitekehyksen olleen Lean startup -metodin periaatteen rakenna-mittaa-opi -palautesyklin mittaa-osio saatiin toteutettua ensimmäisen kerran.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste