Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuinka vastuullisuus näyttäytyy Suomen ensimmäisen hiilineutraalin hiihtokeskuksen Instagram-julkaisuissa?

Holmström, Fanny (2021)

 
Avaa tiedosto
Kuinka vastuullisuus näyttäytyy Suomen ensimmäisen hiilineutraalin hiihtokeskuksen Instagram-julkaisuissa? (818.1Kt)
Lataukset: 


Holmström, Fanny
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104296308
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee kestävää matkailua ja vastuullisuusviestintää, ja vastaa tutkimuskysymykseen siitä, miten vastuullisuusviestintä näkyy hiihtokeskus Pyhä Ski Resortin Instagram julkaisuissa. Kestävä kehitys ja sen näkyminen matkailussa ja viestinnässä ovat aiheina ajankohtaisia, sillä vastuullisuutta, tulevaisuuden haasteisiin vastaamista ja niistä viestimistä vaaditaan yrityksiltä jatkuvasti enemmän myös matkailualalla. Pyhä Ski Resort valikoitui tutkimuksen kohteeksi ensisijaisesti sen pitkän ja kattavan vastuullisuusohjelman takia, mutta myös siksi, että hiihtokeskukset ovat Suomessa sekä tyypillisimpiä talvimatkailuyrityksiä, että samanaikaisesti suuria kuormittajia ympäristölle ja ilmastolle.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään ensin kestävää kehitystä ja kestävää matkailua, sekä sitä, miten ne linkittyvät hiihtokeskuksiin. Lisäksi tarkastellaan mistä on kyse, kun puhutaan vastuullisesta ja kestävästä markkinointiviestinnästä, sekä miksi ja miten vastuullisuudesta kannattaa viestiä matkailualalla. Työn tutkimusosio koostuu Pyhä Ski Resortin Instagram-julkaisujen sisällönanalyysista. Tutkimus toteutettiin etsimällä kaikkien Pyhä Ski Resortin Instagram-tilin julkaisujen seasta Pyhän yritystoiminnassa ilmenevään kestävyyteen ja vastuullisuuteen viittaavat tekstit, hashtagit ja ilmaisut sekä analysoimalla niitä.

Tutkimustulosten perusteella voidaan sanoa, että vaikka Pyhä Ski Resort on panostanut ahkerasti kestävyyteen ja vastuullisuuteen jo vuosia, on siitä viestiminen yrityksen sosiaalisessa mediassa ollut tähän päivään asti hyvin vähäistä. Työn lopussa pohditaan ja esitellään kehitysehdotuksia koskien Pyhä Ski Resortin vastuullisuusviestinnän parantamista ja lisäämistä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste