Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntiprosessin kuvaus sekä kehittämisehdotukset : Specim, Spectral Imaging Oy Ltd

Niemi, Henri (2021)

 
Avaa tiedosto
OPINNÄYTETYÖ HENRI NIEMI.pdf (565.7Kt)
Lataukset: 


Niemi, Henri
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104296389
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Oulussa sijaitseva globaali teknologiayritys SPECIM.
Yritys on globaalisti johtava hyperspektrikameroiden toimittaja, jonka tuotteita ovat muun muassa
hyperspektrikamerat sekä lisävarusteet. Yrityksellä on isot kasvutavoitteet ja yrityksen tuotteilla tulee olemaan iso kysyntä maailmanlaajuisen muoviongelman vuoksi.
Tutkimuskysymyksenä oli miettiä myyntiprosessin kuvausta ja kehitystä. Työn tavoitteena oli kuvata yrityksen nykyinen myyntiprosessi sekä päivitetty versio visuaalisesti. Opinnäytetyöhöni kuului
myös miettiä mahdollisia kehitysehdotuksia kohdeyrityksen myyntiprosessiin. Työssä käytettiin
kahta eri tapaa kuvata myyntiprosessia: uimaratamalli sekä service blueprint. Kuvattavaa mallia
käydään läpi enemmänkin yritysmyynnin kautta, sen ollessa kohdeyrityksen pääsääntöinen myynnin muoto.
Opinnäytetyöni viitekehys koostuu myyntiprosessin teoriasta sekä tavoista kuvata se eri tavoin.
Tietoperustana käytettiin eniten kirjallisuutta sekä suuri osa tiedosta saatiin tekemällä haastatteluita. Tutkimusta varten haastateltiin kahta kohdeyrityksessä työskentelevää myyjää sekä yrityksen
myyntijohtajaa. Tietoperustaa on myös laajennettu internet-lähteillä. Kirjallisia lähteitä valittaessa
haluttiin tuoda ilmi kuluttaja- sekä yritysmyynnin vaiheet. Haastatteluita tekemällä saatiin yleiskäsitys yrityksen nykyisestä myyntiprosessista ja sen kautta tehtiin visuaalinen kuvaus prosessista.
Kohdeyritykselle enemmän hyötyä toi uimaratamalli, mutta service blueprintistä voi myös olla hyötyä yrityksen asiakkaille.
Tuloksena saatiin kuvattua nykyinen prosessi kahdella eri tapaa. Service blueprint -malli tarkastelee asiakkaan näkökulmaa ja uimaratamalli on tarkoitettu yrityksen sisäiseen tarkasteluun. Työn
lopussa tullaan esittämään työn tuloksia sekä pohtimaan mahdollisia kehitysehdotuksia tulevaisuutta varten. Uutta myyntiprosessin kuvausta kohdeyritys voi hyödyntää tulevaisuudessa esimerkiksi perehdyttämiseen tai toiminnan kehittämiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste