Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kansainvälinen mainonta ja kulttuuri : Opas kulttuuristen tekijöiden huomiointiin mainonnassa

Nurminen, Aino (2021)

Avaa tiedosto
Nurminen_Aino.pdf (1.145Mt)
Nurminen_Aino_opas.pdf (8.512Mt)
Lataukset: 


Nurminen, Aino
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036684
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee kansainvälistä mainontaa ja siihen vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä. Kulttuuristen piirteiden huomiointi mainonnassa on aiheena ajankohtainen ja tärkeä mainoksen onnistumisen kannalta. Opinnäytetyön tavoitteena on auttaa yrityksiä tunnistamaan tärkeitä mainontaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä, jotta mainonta toimisi mahdollisimman hyvin uudella markkina-alueella.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys jakautuu kahteen osaan, joista ensimmäinen käsittelee mainontaan vaikuttavia kulttuurisia tekijöitä. Niiden lisäksi viitekehyksen ensimmäisessä osassa olennaisessa roolissa ovat myös Geert Hofsteden ja Edward T. Hallin kulttuurien välisiä erovaisuuksia selittävät mallit ja teoriat. Viitekehyksen toinen osio käsittelee kansainvälisen mainonnan luovaa strategiaa ja sen toteutusta. Siinä tarkastellaan mainonnan standardisointia ja adaptointia koskevia päätöksiä sekä kansainvälisessä mainonnassa huomioitavia tehokeinoja.

Kansainvälistä mainontaa ja kulttuuria käsittelevä opas on tämän opinnäytetyön toiminnallinen osuus. Opas on suunnattu yrityksille, jotka ovat laajentamassa liiketoimintaansa Suomesta ulkomaille. Tavoitteena oli luoda oppaasta visuaalisesti miellyttävä ja selkeä kokonaisuus. Oppaassa käsitellään kaikki olennaiset mainontaan vaikuttavat kulttuuriset tekijät sekä annetaan vinkkejä mainonnan luovan strategian toteutukselle.

Opinnäytetyön johtopäätöksissä tehdään yhteenvetoa aiheesta ja todetaan, että kulttuuristen tekijöiden huomiointi mainonnassa on tärkeää. Kulttuuriset piirteet huomioimalla ja uudelle markkina-alueelle mukautumalla voidaan tuottaa kohdemaan yleisölle merkityksellisempää mainontaa. Useimmissa tapauksissa tällainen mainonta on toimivaa ja tehokasta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste