Yrityskauppaprosessi ja avoimesti myymisen vaikutukset yrityskaupassa
Räikkönen, Roosa (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Räikkönen, Roosa
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046925
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105046925
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite oli tutkia yrityskauppaprosessin kulkua ja analysoida sitä, miten avoimesti myyminen vaikuttaa yrityksen myyntiprosessiin ja sen kulkuun. Tutkimus on tehty toimeksiantona Advance Team Oy:lle, joka hyödyntää tutkimustulosta yrityskauppojen edistämisessä.
Tutkimusmenetelminä käytettiin avoimia haastatteluja sekä havainnointia. Kvalitatiivista tutkimusta käytettiin selvittämään nimellä myymisen hyötyjä ja haittoja ja erityisesti sitä, miten asiantuntijat kokevat avoimesti myymisen vaikuttavan yrityskauppaprosessiin.
Opinnäytetyö on kattava läpileikkaus yrityskauppaprosessista sekä tutkimustulos yrityskaupan nimellä myymisen hyödyistä. Tutkimuksen voidaan todeta olevan hyödyllinen tieto tulevaisuudessa yrityskauppaprosessin kehittämisessä. Alati ketjuuntuvassa markkinoissa yrityskauppaprosessin nopeuttaminen luo kustannustehokkuutta ostajalle, myyjälle sekä asiantuntijoille. Asiantuntijan aktiivisuus voi edesauttaa nimellä myymisen arkipäiväistymistä tulevaisuudessa.
Tutkimusmenetelminä käytettiin avoimia haastatteluja sekä havainnointia. Kvalitatiivista tutkimusta käytettiin selvittämään nimellä myymisen hyötyjä ja haittoja ja erityisesti sitä, miten asiantuntijat kokevat avoimesti myymisen vaikuttavan yrityskauppaprosessiin.
Opinnäytetyö on kattava läpileikkaus yrityskauppaprosessista sekä tutkimustulos yrityskaupan nimellä myymisen hyödyistä. Tutkimuksen voidaan todeta olevan hyödyllinen tieto tulevaisuudessa yrityskauppaprosessin kehittämisessä. Alati ketjuuntuvassa markkinoissa yrityskauppaprosessin nopeuttaminen luo kustannustehokkuutta ostajalle, myyjälle sekä asiantuntijoille. Asiantuntijan aktiivisuus voi edesauttaa nimellä myymisen arkipäiväistymistä tulevaisuudessa.