Asiakastyytyväisyys & Laatu
Tuominen, Väinö (2021)
Tuominen, Väinö
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057023
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057023
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyys kuntosalin laatuun kokonaisuutena. Tutkimuksessa luotiin kyselylomaketta hyödyntäen kattava katselmus asiakkaiden näkemykseen yrityksen laadusta, mitkä olivat heidän odotuksensa kuntosalille, ja miten hyvin kuntosali kohtasi nämä odotukset. Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee asiakastyytyväisyyttä, laatua, ja johtamista. Tavoitteena oli selvittää, kuinka kohdeyritys on onnistunut kilpailemaan laadulla, ja kuinka laatua voidaan johtaa jatkossa tunnistettujen heikkouksien poistamiseen ja vahvuuksien ylläpitämiseen. Tutkimus toteutettiin jakamalla kyselylomakkeita asiakkaille yrityksen toimipisteellä. Kyselylomakkeessa annettiin asiakkaille mahdollisuus tuoda esille havaitsemiaan puutteita sekä kirjata arvosana kuntosalin merkittävillä osa-alueille.