KUKKAISTUTUKSIIN LAITETTAVAN PERHOSKORISTEEN SEGMENTOINTI JA ASEMOINTI MARKKINOILLA
Rouhiainen, Elli (2021)
Rouhiainen, Elli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067528
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105067528
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kerättiin tietoa, jota hyödynnettiin tekijän valmistamien märkäviiratuotteiden asemoinnissa markkinoille. Tietoperusta kertoo, mitä on segmentointi sekä miten siinä onnistutaan. Tietoperustassa perehdyttiin myös asemointikartan hyödyntämiseen sekä asemoinnissa käytettävään kolmeen geneeriseen perusstrategiaan. Työn aikana tekijä keräsi tietoa omien tuotteiden markkinointia varten kyselytutkimuksien ja haastatteluiden avulla. Tietoperustan tiedot yhdistettiin asiakkailta sekä jälleen-myyjiltä kerättyihin tietoihin, jolloin löydettiin ne piirteet, jotka ovat tuotteiden jatkon kannalta merkittäviä. Lopputuloksena löydettyjen segmenttien sekä asemointikartan avulla löydettiin tekijän luomille viira-tuotteille sopiva markkinarako. Omien tuotteiden asemoinnissa huomioitiin myös se, mitä piirteitä tuotteista kannattaa ja on mahdollista kehittää päästäkseen parhaalle positiolle.