Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Videopelien mainonta liikkuvan kuvan avulla : Ludologia, elokuvakerronta ja markkinatrendit

Ojala, Severi (2021)

Avaa tiedosto
Ojala_Severi.pdf (2.039Mt)
Lataukset: 


Ojala, Severi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105077718
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, miten videopelien mainonta tapahtuu videon ja liikkuvan kuvan avulla nykypäivänä, sekä analysoidaan, millä teoreettisilla ja käytännön periaatteilla kyseinen mainonta toimii. Työssä perehdytään videopelimainonnan esityskeinoihin liikkuvan kuvan avulla: missä sitä esiintyy, kenelle kohdistettuna ja kuinka tehokasta se on.

Opinnäytetyössä tutustutaan pelien opin ja elokuvakerronnan videopelimainonnassa käytettyihin keinoihin. Työn alkupäässä käsitellään aineistoa, terminologiaa ja konsepteja. Tämä toimii kontekstina työn myöhemmissä luvuissa tapahtuvalle tulkinnalle videopelien mainonnan tavoista nykypäivänä. Opinnäytetyössä hyödynnetään mahdollisimman paljon lähdeaineistoa johtopäätösten tueksi. Lähdeaineistona toimivat kirjallisuus, internet-artikkeli, statistiikkadata, videopelimainokset sekä erilaiset videopelit.

Työ alkaa lyhyellä katsauksella pelien videomainonnan alkutekijöistä. Sen jälkeen käydään läpi opinnäytteen aiheelle hyödyllistä terminologiaa liittyen ludologiaan eli pelien oppiin sekä elokuvakerrontaan. Sen jälkeen käydään läpi videopelien mainontaa edellisen tiedon kautta saadulla teoreettisella pohjalla. Lopuksi tutkitaan videopelimainonnan tehokkuutta objektiivisemmalla kannalla vertaamalla videopelien liikkuvan kuvan mainonnan tuloja sekä demografioita maailmanlaajuisesti, pitäen mielessä teoreettisen pohjan.

Työssä käsitellään videopelien mainontaa yleisten havaintojen kautta. Tähän sisältyy elokuvakerronnan ja peliopin keinojen hyödyntäminen videopelimainosten kuvakerronnassa, havainnot mobiililaitteiden ja sosiaalisten mediasivustojen johtavasta asemasta pelien mainonnassa sekä tulkinta mobiiliapplikaatioissa tapahtuvasta pelimainonnan käytännöstä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste