NINY-brändin muodostuminen Instagramissa
Tähtinen, Ninni (2021)
Tähtinen, Ninni
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105087805
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105087805
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli rakentaa kehittämääni NINY-brändiä ja luoda sukupuolineutraali vaate-mallisto, joka esiteltiin Instagram-sovellukseen luodun tilin avulla. Tavoitteena oli, että mallisto ja Instagram-tili ilmentää luotua brändi-identiteettiä.
Työn kirjallisessa osuudessa käytiin läpi brändin luomisen vaiheet ja niiden avulla kehitettiin omaa henkilöbrändiä. Lisäksi käytiin läpi, mikä Instagram on ja kuinka Instagram-yritystiliä hyödynnetään oman brändin eduksi. Seuraavassa osiossa läpikäytiin työhön sisältynyt kohderyhmätutkimus, joka toteutettiin henkilöhaastattelujen muodossa.
Tämän jälkeen suunniteltiin ja toteutettiin neljän vaatekappaleen mallisto, jossa hyödynnettiin jo olemassa olevaa tietoa malliston valmistusprosessista. Lopuksi arvioitiin malliston valmistusprosessi ja lopputulos sekä pohdittiin koko opinnäytetyöprosessia.
Opinnäytetyömallistoa käytettiin mahdollisuutena kasvaa suunnittelijana ja kehittää omaa suunnittelutyyliä. Opinnäytetyöstä saatiin myös täydennystä portfolioon.
Työn kirjallisessa osuudessa käytiin läpi brändin luomisen vaiheet ja niiden avulla kehitettiin omaa henkilöbrändiä. Lisäksi käytiin läpi, mikä Instagram on ja kuinka Instagram-yritystiliä hyödynnetään oman brändin eduksi. Seuraavassa osiossa läpikäytiin työhön sisältynyt kohderyhmätutkimus, joka toteutettiin henkilöhaastattelujen muodossa.
Tämän jälkeen suunniteltiin ja toteutettiin neljän vaatekappaleen mallisto, jossa hyödynnettiin jo olemassa olevaa tietoa malliston valmistusprosessista. Lopuksi arvioitiin malliston valmistusprosessi ja lopputulos sekä pohdittiin koko opinnäytetyöprosessia.
Opinnäytetyömallistoa käytettiin mahdollisuutena kasvaa suunnittelijana ja kehittää omaa suunnittelutyyliä. Opinnäytetyöstä saatiin myös täydennystä portfolioon.