Kehityssuunnitelma blogille Case Wetteri Oy
Määttänen, Niklas (2021)
Määttänen, Niklas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108121
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105108121
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toteutetaan Wetteri Oy yritykselle kehityssuunnitelma blogista. Toimeksiantaja näki tarpeen lisätä sisältömarkkinointia, joka tuotettaisiin blogin muodossa. Blogin avulla
haluttiin lisätä yrityksen verkkosivujen näkyvyyttä ja vahvistaa heidän jalansijaa toimialansa vahvana ammattilaisena. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehitysehdotus blogista, jota toimeksiantaja voisi hyödyntää verkkosivuillaan.
Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin alan kirjallisuuteen sekä aihetta käsiteltäviin verkkolähteisiin. Tietoperustan kautta lukija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin merkityksen ja syventyy sisältömarkkinoinnin rooliin, jossa keskitytään blogin
rooliin sisältömarkkinoinnissa. Tietoperusta antaa perustan opinnäytetyön empiiriselle osuudelle,
mikä on konkreettinen ehdotus blogin toteutuksesta.
Ehdotuksessa käydään ensin läpi blogin rakenteellinen toteutus, mitä elementtejä blogissa tulisi
käyttää ja minne nämä elementit tulisi sijoittaa. Sisältöä varten opinnäytetyössä toteutettiin laadullinen tutkimus, jossa hyödynnettiin avointa haastattelua. Haastateltavat olivat yrityksen työntekijöitä
niin automyynnistä-, huollosta kuin teknisestä tuesta. Haastattelujen pohjalta luotiin ehdotelmat sisältöaiheista, joita blogissa tulisi tuoda esille. Näistä aiheista laadittiin sisältösuunnitelma toimeksiantajalle. Blogin toteutuksen ja sisältöjen jälkeen työssä käydään läpi, kuinka blogi parantaa yrityksen verkkosivuston näkyvyyttä ja kuinka blogia tulisi markkinoida.
haluttiin lisätä yrityksen verkkosivujen näkyvyyttä ja vahvistaa heidän jalansijaa toimialansa vahvana ammattilaisena. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehitysehdotus blogista, jota toimeksiantaja voisi hyödyntää verkkosivuillaan.
Opinnäytetyön tietoperusta pohjautuu digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin alan kirjallisuuteen sekä aihetta käsiteltäviin verkkolähteisiin. Tietoperustan kautta lukija ymmärtää digitaalisen markkinoinnin merkityksen ja syventyy sisältömarkkinoinnin rooliin, jossa keskitytään blogin
rooliin sisältömarkkinoinnissa. Tietoperusta antaa perustan opinnäytetyön empiiriselle osuudelle,
mikä on konkreettinen ehdotus blogin toteutuksesta.
Ehdotuksessa käydään ensin läpi blogin rakenteellinen toteutus, mitä elementtejä blogissa tulisi
käyttää ja minne nämä elementit tulisi sijoittaa. Sisältöä varten opinnäytetyössä toteutettiin laadullinen tutkimus, jossa hyödynnettiin avointa haastattelua. Haastateltavat olivat yrityksen työntekijöitä
niin automyynnistä-, huollosta kuin teknisestä tuesta. Haastattelujen pohjalta luotiin ehdotelmat sisältöaiheista, joita blogissa tulisi tuoda esille. Näistä aiheista laadittiin sisältösuunnitelma toimeksiantajalle. Blogin toteutuksen ja sisältöjen jälkeen työssä käydään läpi, kuinka blogi parantaa yrityksen verkkosivuston näkyvyyttä ja kuinka blogia tulisi markkinoida.