Instagram-markkinoinnin kehityssuunnitelma koronapandemian aikana. Case: Hike and Seek.
Peters, Ella (2021)
Lataukset:
Peters, Ella
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105118148
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105118148
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kehityssuunnitelma Hike and Seek -nimisen patikointiyrityksen Instagram-markkinointiin Australiassa. Suunnitelmassa otettiin huomioon koronaviruspandemian vaikutukset alaan. Työn tutkimuskysymykset ovat: miten kohdeyrityksen Instagram-mainontaa pitäisi kehittää, ja miten koronapandemia on vaikuttanut Australian matkailuun ja Hike and Seekin toimintaan?
Covid-19 on muuttanut matkailualaa Australiassa. Rajat ulkomaille on suljettu, joten alan on täytynyt keskittyä kotimaanmatkailuun. Koronan takia kohdeyrityksen asiakasmäärät ovat laskeneet, ja sen on pitänyt karsia markkinointibudjetistaan.
Työssä käsiteltiin mm. markkinointimixiä, sisältömarkkinointia sekä vertailuanalyysiä Instagramin näkökulmasta. Tutkimuksen menetelminä käytettiin näiden lisäksi yrittäjän kanssa käytyä kirjallista haastattelua, jonka avulla selvitettiin Instagram-markkinoinnin nykytila. Tämän lisäksi Jodie Cookin kirja Instagram Rules antoi hyviä käytännön vinkkejä markkinoinnin kehittämiseen.
Vertailuanalyysin avulla tutkimuksessa löydettiin kehityskohteita kohdeyrityksen Instagram-markkinointiin. Yrityksen tulisi selvittää kohderyhmäänsä tarkemmin, koska pandemian aikana matkalaiset koostuvat pääosin kotimaanmatkailijoista. Instagramissa olisi hyvä käyttää enemmän tarinankerrontaa, hashtageja ja merkitsemisominaisuutta. Maksullista mainontaa voidaan jatkaa budjetti huomioiden. Vaikuttajamarkkinointia suositellaan alan nano- tai mikrovaikuttajien kanssa.
Covid-19 on muuttanut matkailualaa Australiassa. Rajat ulkomaille on suljettu, joten alan on täytynyt keskittyä kotimaanmatkailuun. Koronan takia kohdeyrityksen asiakasmäärät ovat laskeneet, ja sen on pitänyt karsia markkinointibudjetistaan.
Työssä käsiteltiin mm. markkinointimixiä, sisältömarkkinointia sekä vertailuanalyysiä Instagramin näkökulmasta. Tutkimuksen menetelminä käytettiin näiden lisäksi yrittäjän kanssa käytyä kirjallista haastattelua, jonka avulla selvitettiin Instagram-markkinoinnin nykytila. Tämän lisäksi Jodie Cookin kirja Instagram Rules antoi hyviä käytännön vinkkejä markkinoinnin kehittämiseen.
Vertailuanalyysin avulla tutkimuksessa löydettiin kehityskohteita kohdeyrityksen Instagram-markkinointiin. Yrityksen tulisi selvittää kohderyhmäänsä tarkemmin, koska pandemian aikana matkalaiset koostuvat pääosin kotimaanmatkailijoista. Instagramissa olisi hyvä käyttää enemmän tarinankerrontaa, hashtageja ja merkitsemisominaisuutta. Maksullista mainontaa voidaan jatkaa budjetti huomioiden. Vaikuttajamarkkinointia suositellaan alan nano- tai mikrovaikuttajien kanssa.