Uusi visuaalinen ilme Marjatila Argillanderille
Argillander, Venla (2021)
Argillander, Venla
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189307
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189307
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu yhteistyössä Marjatila Argillanderin kanssa. Työn tavoitteena on suunnitella ja toteuttaa yritykselle uusi visuaalinen ilme sekä pakkaukset. Lähtökohta visuaalisen ilmeen uusimiselle on tuoda yrityksen brändiä enemmän esille sekä erottua kilpailijoista.
Pohjustaaksena visuaalisen ilmeen uusimiselle työssä perehdytään myös käsitteisiin brändi ja brändäys. Työssä käydään termit lyhyesti läpi ja esittellään marjatila Argillanderin brändin ja mitä he haluavat yrityksellään viestiä ja kertoa. Työssä myös mietitään, kuinka Marjatila Argillanderin tapauksessa visuaalisella ilmeellä voidaan tukea brändiä sekä kuinka brändin avulla voidaan rakentaa uusi visuaalinen ilme yritykselle.
Työssä tutkitaan Marjatila Argillanderin kilpailijoita ja pohditaan kuinka marjatila voisi erottua joukosta. Olen myös benchmarkauksen keinoin etsinyt, sekä onnistuneita bärnditarinoita että visuaalisesti näyttäviä yrityksiä.
Työn lopputulos on uusi visuaalinen ilme, johon sisältyvät uusi logo, värimaailma, nettisivut ja pakkaukset. Työssä esitetään valmis konsepti sekä vaiheittain sen koko suunnitteluprosessi.
Pohjustaaksena visuaalisen ilmeen uusimiselle työssä perehdytään myös käsitteisiin brändi ja brändäys. Työssä käydään termit lyhyesti läpi ja esittellään marjatila Argillanderin brändin ja mitä he haluavat yrityksellään viestiä ja kertoa. Työssä myös mietitään, kuinka Marjatila Argillanderin tapauksessa visuaalisella ilmeellä voidaan tukea brändiä sekä kuinka brändin avulla voidaan rakentaa uusi visuaalinen ilme yritykselle.
Työssä tutkitaan Marjatila Argillanderin kilpailijoita ja pohditaan kuinka marjatila voisi erottua joukosta. Olen myös benchmarkauksen keinoin etsinyt, sekä onnistuneita bärnditarinoita että visuaalisesti näyttäviä yrityksiä.
Työn lopputulos on uusi visuaalinen ilme, johon sisältyvät uusi logo, värimaailma, nettisivut ja pakkaukset. Työssä esitetään valmis konsepti sekä vaiheittain sen koko suunnitteluprosessi.