Miten Vaasan ammattikorkeakouluun saadaan insinööriopiskelijoita eri puolelta Suomea?
Saarinen, Sakari (2021)
Saarinen, Sakari
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410577
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410577
Tiivistelmä
Tutkimuksessa tarkoituksena oli lähteä ratkaisemaan, miten Vaasan ammattikorkeakouluun saataisiin lisää insinööriopiskelijoita yli 100:n kilometrin päästä Vaasasta. Tutkimuksessa haastateltiin Vaasan ammattikorkeakoulun ensimmäisen
vuoden insinööriopiskelijoita, jotka olivat muuttaneet Vaasaan opiskelemaan.
Tutkimushetkellä haastateltavat olivat 18-22- vuoden ikäisiä. Tutkimus on tehty
toimeksiantona Vaasan ammattikorkeakoululle, jonka kanssa tutkimuksen aihe on suunniteltu.
Tutkimuksen teoreettisessa osassa käydään läpi erilaisia markkinointitapoja, brändiä sekä eri sosiaalisen median alustoja. Markkinointi sosiaalisessa mediassa tulee olemaan tutkimuksen pääosassa, joten teoreettinen viitekehys viittaa siihen. Työ on tehty laadullisena tutkimuksena, jossa haastatteluun osallistuneita on haastateltu Google meetsin kautta.
Tutkimuksessa saatiin selville, että VAMKin markkinointiin insinööreille pitäisi tuoda lisää esille eri alojen erikoistumista. Eri erikoistumiset ja niiden laajuusalojen alla vaikuttavat insinööriopiskelijan opiskelupäätökseen. Myös kaupunkiin
tutustumista hakuvaiheessa olevalle nuorelle pitäisi panostaa, koska nuoret opiskelijat haluavat muuttaa opiskelijakaupunkiin, missä varmasti viihtyisivät.
vuoden insinööriopiskelijoita, jotka olivat muuttaneet Vaasaan opiskelemaan.
Tutkimushetkellä haastateltavat olivat 18-22- vuoden ikäisiä. Tutkimus on tehty
toimeksiantona Vaasan ammattikorkeakoululle, jonka kanssa tutkimuksen aihe on suunniteltu.
Tutkimuksen teoreettisessa osassa käydään läpi erilaisia markkinointitapoja, brändiä sekä eri sosiaalisen median alustoja. Markkinointi sosiaalisessa mediassa tulee olemaan tutkimuksen pääosassa, joten teoreettinen viitekehys viittaa siihen. Työ on tehty laadullisena tutkimuksena, jossa haastatteluun osallistuneita on haastateltu Google meetsin kautta.
Tutkimuksessa saatiin selville, että VAMKin markkinointiin insinööreille pitäisi tuoda lisää esille eri alojen erikoistumista. Eri erikoistumiset ja niiden laajuusalojen alla vaikuttavat insinööriopiskelijan opiskelupäätökseen. Myös kaupunkiin
tutustumista hakuvaiheessa olevalle nuorelle pitäisi panostaa, koska nuoret opiskelijat haluavat muuttaa opiskelijakaupunkiin, missä varmasti viihtyisivät.