Digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelma: Oulun Kiskon lentopalloseuralle ja heidän Lentistä kaikille junioreille- hankkeeseen
Ruuska, Hanna; Pesonen, Sara (2021)
Ruuska, Hanna
Pesonen, Sara
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410674
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410674
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Lentopalloseura Oulun Kiskolle sekä heidän Lentistä kaikille junioreille -hankkeelleen käytännössä toimiva kokonaisuus, joka sisältää digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman teoriaosuuden sekä laatimamme markkinoinnin työkalupakin. Teoriaosuudessa tarkastellaan digitaalisen markkinoinnin keinojen sulautumista urheiluseuran markkinointiin ja perustellaan valitsemamme markkinoinnin toimenpiteet lähteiden avulla. Kokosimme Oulun Kiskon markkinoinnin työkalupakkiin kattavan materiaalipankin sosiaalisen median julkaisuja varten, sekä laadimme kattavan graafisen ohjeistuksen. Lisäksi toteutimme muun muassa PowerPoint mallipohjan ja viikkoeditorialin seuran käyttöön.
Opinnäytetyön toteutimme toiminnallisesta näkökulmasta ja tietoperustana käytimme alan kirjallisuutta, työtämme tukevia digitaalisen markkinoinnin työkaluja sekä toimeksiantajamme kanssa käytyjä haastattelupohjaisia keskusteluja.
Opinnäytetyön edetessä ymmärsimme, että yrityksille suunnattua markkinoinnin teoriaa on suhteellisen helppo peilata myös urheiluseuran markkinointiin. Markkinoinnin teoriassa on paljon kohtia, joita voi hyödyntää sellaisenaan mutta vastaamme tuli myös aihealueita, jotka piti mukauttaa urheiluseuralle sopivaksi tai jättää kokonaan käsittelemättä.
Opinnäytetyöprosessin valmistuttua olimme tyytyväisiä valmistuneeseen markkinoinnin työkalu-pakkiin sekä teoriaosuuteen. Opinnäytetyömme vastasi omia, että toimeksiantajamme odotuksia. Kokonaisuutena saimme siis luotua onnistuneen digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman teoriaosuuden sekä sitä tukevan kattavan markkinoinnin työkalupakin.
Opinnäytetyön toteutimme toiminnallisesta näkökulmasta ja tietoperustana käytimme alan kirjallisuutta, työtämme tukevia digitaalisen markkinoinnin työkaluja sekä toimeksiantajamme kanssa käytyjä haastattelupohjaisia keskusteluja.
Opinnäytetyön edetessä ymmärsimme, että yrityksille suunnattua markkinoinnin teoriaa on suhteellisen helppo peilata myös urheiluseuran markkinointiin. Markkinoinnin teoriassa on paljon kohtia, joita voi hyödyntää sellaisenaan mutta vastaamme tuli myös aihealueita, jotka piti mukauttaa urheiluseuralle sopivaksi tai jättää kokonaan käsittelemättä.
Opinnäytetyöprosessin valmistuttua olimme tyytyväisiä valmistuneeseen markkinoinnin työkalu-pakkiin sekä teoriaosuuteen. Opinnäytetyömme vastasi omia, että toimeksiantajamme odotuksia. Kokonaisuutena saimme siis luotua onnistuneen digitaalisen markkinointiviestinnän suunnitelman teoriaosuuden sekä sitä tukevan kattavan markkinoinnin työkalupakin.