Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Suomi-brändi - Vastaako YFU:n luoma kuva Suomesta vaihto-oppilaiden kokemuksia?

Tarkiainen, Noora (2021)

 
Avaa tiedosto
Tarkiainen_Noora_ont_arviointiversio.pdf (1.562Mt)
Lataukset: 


Tarkiainen, Noora
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410835
Tiivistelmä
Suomeen saapuu vuosittain noin 70 vaihto-oppilasta vaihto-oppilasjärjestö Youth For Understanding ry:n kautta. Vaihto-oppilaiden kohdemaavalintaan vaikuttaa heidän mielikuvansa maasta. Mielikuviin pyritään vaikuttamaan brändin keinoin, jolloin brändi esiintyy henkilöille assosiaatioina ja odotuksina tietystä asiasta.

Tavoitteena oli selvittää, vastaako YFU:n luoma kuva Suomesta vaihto-oppilaiden kokemuksia. Tutkimus tuloksissa huomioitiin koronaviruspandemia, joka on osaltaan vaikuttanut vaihto-oppilaiden kokemuksiin. Tutkimustulosten pohjalta saatiin selville, miltä osin YFU:n luoma kuva Suomesta vastaa vaihto-oppilaiden kokemuksia ja miltä osin ei. Tämän lisäksi saatiin konkreettisia ehdotuksia, kuinka YFU:n materiaalia Suomesta voitaisiin parantaa, jotta se vastaisi enemmän vaihto-oppilaiden kokemuksia. Tutkimus toteutettiin toimeksiantona Suomen vaihto-oppilasjärjestö Youth For Understanding ry:lle.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu kahdesta osasta, jotka ovat: Youth For Understanding ja oppilasvaihto, sekä brändi ja aluebrändäys. Tutkimus toteutettiin soveltaen kvalitatiivista tutkimusmenetelmää, jossa aineistonkeruumenetelmänä on hyödynnetty teemahaastatteluja.

Tutkimustuloksista kävi ilmi, että YFU:n luoma kuva Suomesta vastaa pääpiirteittäin vaihto-oppilaiden kokemuksia. Kuitenkin eriäviä vastauksia pystyi havaitsemaan tutkimustuloksista, mutta suurin osa oli selitettävissä koronaviruspandemialla. Tutkimustulosten pohjalta toimeksiantaja pystyy kehittämään materiaaliaan toimivampaan suuntaan, jotta ulkomaalaiset vaihto-oppilaat harkitsisivat kohdemaakseen. Sen lisäksi materiaalia pystytään kehittämään totuudenmukaisemmaksi, jotta Suomeen saapuvilla vaihto-oppilailla olisi totuudenmukainen kuva Suomesta ja vaihto-oppilasvuoden sisällöstä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste